ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014.Prima săptămână de CAMPANIE ELECTORALĂ.Candidații care încalcă legislația

de:
11 oct. 2014
2 afișări
ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014.Prima săptămână de CAMPANIE ELECTORALĂ.Candidații care încalcă legislația

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. În prima săptămână de campanie pentru prezidenţiale echipele unora dintre candidaţi au montat afişe şi au materiale de propagandă electorală, bannere, mesh-uri sau contrucţii metalice pe care sunt instalate produsele publicitare, informează Mediafax.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. PREVEDERI CAMPANIE ELECTORALĂ: Premierul Victor Ponta, candidat al alianţei PSD-UNPR-PC, liderul PNL Klaus Iohannis, candidat al ACL, şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, candidat independent, au instalate materiale publicitare în Capitală, pe bulevarde sau în locurile special amenajate. Ceilalţi candidaţi nu s-au remarcat prin promovare electorală stradală.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. AFIȘAJ ELECTORAL: Legea privind alegerile prezidenţiale impune la rândul său o serie de restricţii, care par a fi încălcate de candidaţi la prezidenţiale.

Prima dintre aceste prevederi interzice folosirea combinaţiei de culori roşu-galben-albastru, la articolul 41, alineatul 7: „Sunt interzise afişele electorale care combină culorile într-o succesiune care reproduce drapelul României sau al altui stat”.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. AFIȘAJ ILEGAL: Astfel, pe afişele electorale folosite de Victor Ponta sunt cuprinse motive tradiţionale care folosesc combinaţia de culori roşu-galben-albastru.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Nu toate materialele de propagandă pentru prezidenţiale respectă Legea de finanţare a partidelor politice şi a campaniei electorale şi nici pe cea a alegerilor prezidenţiale. De fapt, singurele conforme legii sunt afişele tipărite pe hârtie. În cazul acestora, însă, apare o altă problemă: pe panourile de afişaj sunt mai multe decât este permis.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. PREVEDERI LEGALE: Pe fiecare material electoral trebuia menţionată denumirea operatorului economic care l-a realizat, adică numele societăţii comerciale care le-a tipărit, ceea ce nu se regăseşte pe materialele folosite de Ponta, Iohannis sau Tăriceanu.

PRIMA SĂPTĂMÂNĂ DE CAMPANIE. Această obligaţie este menţionată în Legea 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, la articolul 29, alineatul 2: „Partidele şi alianţele politice, precum şi candidaţii independenţi au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: a) numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianţei politice ori electorale care le-a comandat, după caz; b) denumirea operatorului economic care le-a realizat”.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. AFIȘAJ ELECTORAL: Potrivit aceleiaşi legi, „este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, care îndeplineste următoarele condţtii: a) se referă la un candidat sau partid clar identificat; b) este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor; c) are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg; d) depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului”.

Încălcarea acestor prevederi reprezintă, conform Legii finanţării partidelor şi campaniei electorale, contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 la 25.000 lei.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. AFIȘAJ ELECTORAL:Obligaţia de a menţiona operatorul economic care a realizat materialele de propagandă este respectată de echipele lui Victor Ponta şi Iohannis doar în cazul afişelor de campanie tipărite pe hârtie.

Mai multe pe mediafax.ro.

Cookies