ALEGERI LOCALE 2016. 159 televiziuni şi 120 radiouri, implicate în campania electorală

de:
06 mai 2016
0 afișări
ALEGERI LOCALE 2016. 159 televiziuni şi 120 radiouri, implicate în campania electorală

Un total de 279 de radiodifuzori vor reflecta în audiovizual, prin emisiuni de tip electoral, campania pentru alegerile locale din acest an. Dintre acestea, 159 reprezintă numărul televiziunilor, iar 120, al radiourilor, potrivit site-ului CNA.

Numarul posturilor centrale (Bucureşti) este 19, dintre care 13 sunt televiziuni (TVR 1, TVR 2, Antena 3, B1 TV, Realitatea TV, România TV, Digi 24, Naţional 24 Plus, Naşul Tv, Naţional TV, Kanal D, Money News şi Estrada TV) şi şase sunt radiouri (Radio România Actualităţi-RRA, Radio România Antena Satelor, Radio România Redacţia Minorităţi, RFI România, Naţional FM şi Digi 24 FM).

Listele integrale cu posturile care au notificat Consiliul intenţia de a difuza emisiuni de campanie poate fi accesată de pe site-ul CNA

Suntem pregătiţi să monitorizăm, nu numai posturile care au declarat (la CNA, n.r.) intenţia de a reflecta campania electorală, ci şi pe celelalte, astfel încât să avem o campanie corectă (în audiovizual, n.r.), conform legii (referindu-se la respectarea legislaţiei audiovizuale; în special a Deciziei CNA care stabileşte regulile de desfăşurare în audiovizual, n.r.)„, a declarat Răsvan Popescu, vicepreşedintele Consiliului, adăugând că, în prezent, CNA are 23 de monitori în Bucureşti şi 35 în teritoriu, potrivit Mediafax.

Totodată, a amintit că următoarea şedinţă publică, după vacanţa de Paşti, va avea loc marţi, 10 mai. Reflectarea campaniei electorale în audiovizual va începe vineri, 6 mai 2016, şi se încheie în ziua de vineri, 3 iunie 2016, ora 07:00.

Emisiunile de dezbatere electorală se pot realiza în orice zi a săptămânii, dar cu participarea a cel puţin doi candidaţi sau reprezentanţi ai acestora, însă cele de promovare pot fi difuzate doar în intervalul luni – vineri, potrivit Decizia privind principiile şi regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerilor locale din 2016, adoptată de CNA în şedinţa din12 aprilie.

Potrivit acestei Decizii (nr.244/ 2016), emisiunile electorale şi cele de dezbatere electorală trebuie să titreze tipul emisiunii pe ecran, „afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării în cazul posturilor de televiziune”, iar în cazul radiourilor „emisiunile vor fi identificate ca atare la începutul emisiunii” (verbal, n.r.).

Iar un alt articolul (articolul 8, alineat 3 din Decizia CNA 244/ 2016) prevede obligaţia precizării funcţiei persoanelor invitate: „Radiodifuzorii sunt obligaţi să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi cea de candidat sau reprezentant al acestuia; în cazul posturilor de televiziune numele şi calitatea persoanelor invitate vor fi vizibile pe ecran la momentul intervenţiei acestora”. Alegerile locale se vor desfăşura în data de 5 iunie.

Cookies