Al șaselea tren de metrou de la Alstom, care va circula pe Magistrala 5, a ajuns în Depoul Berceni. Acum, avem și Cluj la București 😊

29 ian. 2025
2510 afișări
Al șaselea tren de metrou de la Alstom, care va circula pe Magistrala 5, a ajuns în Depoul Berceni. Acum, avem și Cluj la București 😊
Al șaselea tren de metrou de la Alstom, care va circula pe Magistrala 5, a ajuns în Depoul Berceni. Acum, avem și Cluj la București 😊 | Sursa foto: Alstom - LinkedIn

La Depoul Berceni a ajuns, marți, 28 ianuarie, încă un tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5, din cele 13 comandate de Metrorex. Până acum au ajuns cinci trenuri de metrou în depou: Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu, al șaselea numindu-se Cluj.

Un nou tren de metrou Alstom a ajuns în Depoul Berceni

Potrivit informațiilor Club Feroviar, trenul a fost adus marți dimineață, 28 ianuarie, până la Șoseaua de Centură a Capitalei, de unde a fost băgat pe inelul feroviar la Punct Macaze Popești-Leordeni. De aici, trenul a fost tractat pe calea ferată care face legătura cu Magistrala 2 a metroului, traversând noua stație Tudor Arghezi, până în Depoul Berceni. Aici se află și celelalte unități de material rulant livrate până acum.

Primul tren de metrou Alstom, din cele care vor circula pe Magistrala 5, a plecat la sfârșitul lunii februarie 2024 din Brazilia și a ajuns în România la începutul lunii martie 2024. De atunci se află în teste pentru a intra în circulație cu călători.

Metrorex SA a semnat un contract cu Alstom pentru asigurarea unui număr total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe.

Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

Fiecare tren cu 6 vagoane beneficiază de 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Totodată, acestea asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București:

  • caroserie din oțel inoxidabil,
  • 114 metri lungime și trei metri lățime,
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren.

Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, precum:

  • atenuarea zgomotului intern,
  • patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon,
  • ferestre mari,
  • iluminare cu LED-uri,
  • informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului.

Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies