Mai are ceva de așteptat al doilea pod peste Dunăre, între Giurgiu și Ruse. CNAIR a amânat pentru a 13-a oară deschiderea ofertelor pentru studiul de fezabilitate.
Termenul inițial pentru depunerea ofertelor la licitația pentru studiul de fezabilitate era 22 octombrie 2024, însă au existat multe amânări succesive, iar acum noul termen a fost stabilit pentru data de 13 mai 2025.
Studiul de fezabilitate ar trebuie să fie făcut în maxim 23 de luni de la începerea contractului. Contractul valorează 60 de milioane de lei, potrivit Economedia.
Pe lista principalelor caracteristici cerute proiectantului se regăsesc următoarele, potrivit informațiilor transmise de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu:
Despre acest pod, șeful CNAIR, Cristian Pistol, spunea că va trebui să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră, cât și între cea feroviară dintre România și Bulgaria.
După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România și Bulgaria) va asigura ambelor state un potențial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional, cât și european, pe axa nord – sud, a scris Cristian Pistol, într-un mesaj publicat pe Facebook, în august 2024.
La sfârșitul anului 2024, în decembrie, guvernatorul orașului Ruse, Dragomir Draganov, a spus că finanțarea este asigurată pentru construirea unui al doilea pod peste Dunăre la Ruse – Giurgiu, iar lucrările ar putea începe în 2026, când se preconizează că va fi gata proiectarea pentru acesta, scria agenția bulgară de presă BTA.
Guvernatorul a mai spus că pentru construcția instalației a fost asigurată o finanțare din bani europeni de 2,5 miliarde de euro, iar proiectul va fi implementat de autoritățile din România.