Cel de-al doilea utilaj TBM (Tunnel Boring Machine), care va fi folosit pentru realizarea lucrărilor la structura de rezistență a Lotului 1.1: 1 Mai – Tokyo, a ajuns în România, prin portul Constanța-Agigea.
Metrorex anunță, pe Facebook, că TBM-ul a sosit în România într-un singur transport maritim și are o greutate de peste 670 de tone.
TBM-ul a sosit într-un singur transport maritim, segmentat în părți componente. Acesta are o greutate de peste 670 de tone.
Împreună cu scutul sosit la începutul lunii septembrie a.c., noul utilaj va fi utilizat pentru a excava tunelul pentru secțiunea de sud al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo.
Lotul 1.1 reprezintă secțiunea cuprinsă între stațiile 1 Mai, care există deja, și Tokyo, inclusiv, care se va construi în zona Aeroport Băneasa, Ikea.
Această secțiune are un traseu de 6,6 kilometri și are șase stații:
Totodată, traseul Lotului 1.1 cuprinde și șase interstații, mai exact: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziției, Expoziției – Piața Montreal, Piața Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.
Metrorex anunța, în septembrie, că primul utilaj TBM pentru forarea tunelurilor la Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Otopeni a ajuns în România.
Primul TBM ajuns în București are 28 de piese și cântărește 726 de tone:
Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare.
TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6.
Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri.
De asemenea, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, Mihai Barbu, anunța, la TVR Info, că lucrările efective ar fi trebuit să înceapă luna aceasta, însă acest lucru a fost condiționat de aprobarea tuturor avizelor.
Ordinul pentru începerea lucrărilor pentru M6 1 Mai – Tokyo s-a dat. Noi acum suntem în faza de obținere a avizelor necesare și în funcție de obținerea avizelor începe lucrările de structură care au termen de finalizare de 48 de luni (n.r tot contractul de proiectare și execuție este de 48 luni).
Te-ar mai putea interesa și: