Schimbare în regulamentul ridicărilor de mașini. CUM scapi de hingheri

de:
19 apr. 2013
2 Afișari
Schimbare în regulamentul ridicărilor de mașini. CUM scapi de hingheri

Potrivit noului Regulament privind activitatea de ridicare a autovehiculelor, în Sectorul 4 şoferilor care blochează intrarea sau ieşirea din parcajul de reşedinţă sau a celor care ocupă abuziv un loc de parcare de reşedinţă din Sectorul 4 nu li se va mai ridica maşina şi, implicit, aceştia nu vor mai fi nevoiţă să achite nici taxa de recuperare a autoturismului, cu condiția ca ei să apară la locul parcării în momentul în care angajații firmei de „hingheri de mașini” vor să ridice autoturismul. 

Astfel, şoferii indisciplinaţi care parchează în locul plătit al altcuiva ori blochează accesul în parcare al celorlaţi vor „scăpa” doar cu amenda dată de poliţişti. 

„În situaţia în care, la momentul efectuării operaţiunii de ridicare a autovehiculului staţionat neregulamentar pe partea carosabilă, proprietarul/deţinătorul sau utilizatorul acestuia se prezintă la faţa locului în vederea degajării părţii carosabile, poliţistul local va adresa doar procesul verbal de sancţionare contravenţională, fără aplicarea măsurii tehnico-administrative a ridicării autovehiculului, urmând ca cel în cauză, după ce îi este aplicată o sancţiune contravenţională, să fie obligat la degajarea părţii carosabile”, se precizează în Regulamentul privind activitatea de ridicare a autovehiculelor care blochează intrarea sau ieşirea din parcajul de reşedinţă sau a celor care ocupă abuziv un loc de parcare de reşedinţă din Sectorul 4, supus dezbaterii publice de administraţia locală. 

Cât costă acum recuperarea maşinii ridicate pentru parcare neregulamentară

Noile reglementări sunt cerute de oficialii Primăriei Sectorului 4 din cauză că multe din acţiunile de ridicare a maşinilor au fost contestate în instanţă, procesele fiind soluţionate în favoarea petenţilor. 

„Modificarea şi completarea actului normativ sunt necesare plecând şi de la practica judecătorească din ultima perioadă care, prin soluţionarea unor cauze, în opinia noastră, într-o manieră bizară şi subiectivă, precum şi într-o abordare neprincipială a obiectului dedus judecăţii, instanţa de judecată nu face altceva decât să sporească starea de confuzie şi să creeze un precedent periculos pentru eventualitatea unor situaţii similare”, argumentează şeful Poliţiei Locale Sector 4, Adrian Ionescu. 

Noul Regulament privind activitatea de ridicare a autovehiculelor care blochează intrarea sau ieşirea din parcajul de reşedinţă sau a celor care ocupă abuziv un loc de parcare de reşedinţă din Sectorul 4 urmează să fie supus votului Consiliului Local. 

În prezent, şoferilor care parchează pe locul plătit al altei persoane sau blochează intrarea în parcare li se ridică maşina de firma de specialitate, taxa de recuperare a autoturismului fiind de 200 de lei pentru primele 24 de ore. Taxa de depozitare a maşinii este de 100 de lei pe zi şi se aplică numai după 24 de ore de la încheierea procesului verbal de ridicare. 

De altfel, Sectorul 4 s-a dovedit destul de permisiv în ceea ce priveşte posibilităţile de parcare ţinând cont de faptul că primarul Cristian Popescu Piedone a dispus, de regulă, în preajma sărbătorilor legale, să nu mai fie ridicate autoturismele parcate neregulamentar, cu unele excepţii. Detalii găsiţi aici. 

Citeşte şi Câte zeci de milioane de euro învârt firmele de ridicat maşini din Capitală. 

Cookies