Aglomerația de la Metrou. Sorin Grindeanu: La Metrorex e un soi de șantaj. Disconfortul bucureştenilor, folosit ca mijloc de presiune

30 aug. 2022
3862 Afișari
Aglomerația de la Metrou. Sorin Grindeanu: La Metrorex e un soi de șantaj. Disconfortul bucureştenilor, folosit ca mijloc de presiune

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, marţi, că anul 2021 s-a încheiat la Metrorex cu datorii de circa 200 de milioane către firma care asigură mentenanţa garniturilor de metrou (Alstom Transport -n.red), situaţie ce a dus la disconfortul creat bucureştenilor prin întârzieri ale garniturilor, aglomeraţie şi probleme tehnice, potrivit Agerpres.

„Anul 2021 a fost un an de excepţie pentru Metrou. (…) A însemnat primul an, de când există această companie, în care nu a existat buget aprobat până la sfârşitul anului. (…) De asemenea, la sfârşitul anului 2021, neexistând buget, cei care asigură mentenanţa pentru garniturile de metrou au facturat. Anul 2021 s-a încheiat cu datorii către firma de mentenanţă de aproape 200 de milioane. Ceea ce înseamnă că în acest moment disconfortul bucureştenilor este dat de aceste facturi neplătite la sfârşitul anului 2021”, a spus Sorin Grindeanu.

”Disconfortul bucureştenilor este folosit pentru a face un soi de presiune”

El a afirmat că, la rectificarea bugetară, au fost alocaţi bani către Metrorex, dar că nu se va mai acţiona aşa pentru că, de fiecare dată, există „un soi de şantaj”.

„Cu toate acestea, la rectificarea de buget am prevăzut sume de bani către Metrou, dar nu mai vreau să acţionăm aşa. De ce? Pentru că de fiecare dată e un soi de şantaj, (…) disconfortul bucureştenilor este folosit pentru a face un soi de presiune către Guvern, în a veni şi a plăti de fiecare dată toate aceste minusuri”, a declarat ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă organizată la finalul Consiliului Politic Naţional al PSD, desfăşurat la Neptun.

Sorin Grindeanu a mai spus că „în această toamnă (…) se va selecta un Consiliu de Administraţie care va avea ca şi obiectiv aşezarea acestei companii pe baze economice corecte”.

Potrivit Club feroviar, Grindeanu nu a precizat însă dacă suma alocată la rectificarea bugetară este suficientă pentru plata datoriilor acumulate către furnizorul de mentenanță, Alstom Transport, astfel încât să se revină la circulația normală a trenurilor.

Îți recomandăm și:

 

Cookies