Agenția de turism, amendată de ANPC, în București, contestă decizia autorităților: „Neregulile reclamate nu îi afectează pe turiștii noștri”

21 mai 2022
787 afișări
Agenția de turism, amendată de ANPC, în București, contestă decizia autorităților: „Neregulile reclamate nu îi afectează pe turiștii noștri”
Agenția de turism, amendată de ANPC, în București, contestă decizia autorităților: „Neregulile reclamate nu îi afectează pe turiștii noștri”. Sursa foto: Facebook/ ANPC

Agenția de turism Christian Tour declară că vrea să conteste amenda dată de ANPC. Reprezentanții turoperatorului spun că neregulile constatate de comisarii CPCMB nu-i afectează pe clienții firmei. De asemenea, aceștia declară că informațiile le-au aflat din presă, pentru că ANPC nu a transmis un proces verbal oficial.

Agenția de turism Christian Tour vrea să conteste amenda dată de ANPC

Reprezentanții agenției Christian Tour declară că vor contesta amenda în valoare de 90.000 de lei dată de Autoritatea pentru Protecția Consumatorului, despre care spun că au aflat din presă, întrucât instituția nu a transmis procesul verbal oficial privind constatarea abaterilor și sancțiunile aplicate de comisarii CPCMB. Astfel, pe baza informațiilor apărute în presă, agenția de turism își propune să demonteze punct cu punct aceste acuzații.

Comisarii au verificat 7 sedii din București ale operatorului economic, iar două dintre unități aveau autorizațiile în curs de prelungire.

„Conform legislației, noi avem obligația de a face o notificare de prelungire a autorizației, urmată de reînnoirea automată – o procedură administrativă care, ca multe altele în România, nu face decât să complice activitatea mediului privat. Dar această situație nu a afectat și nici nu afectează activitatea sediilor ori pe turiștii care ne intră în agenții. Noi nu fugim nicăieri cu banii turiștilor”, declară Cristian Pandel, owner Christian Tour.

Campanii de informare pentru operatorii economici

Reprezentantul agenției de turism amendate de ANPC le cere autorităților ca, înainte de a da amenzi, să desfășoare campanii de informare pentru operatorii economici. Acesta declară că, la nivel național, „nu există conceptul de prevenție și nici de informare”.

Această solicitare din partea agenției vine în contextul în care una dintre neregulile constatate de ANPC a fost afișarea prețurilor în euro. „De ce, de exemplu, abonamentele la telefoane mobile pot fi în euro, iar pachetele turistice, nu?”, declară Cristian Pandel.

ANPC a sancționat și lipsa afișării cursului de schimb valutar în agenții.

„În era digitalizării, ANPC ne cere să afișăm cursul printat, în condițiile în care noi facem eforturi, inclusiv financiare, să automatizăm toate procesele și să eliminăm obiceiul de a imprima inutil documente.”, potrivit sursei citate.

În ceea ce privește menționarea prețurilor folosind sintagma „de la…”, însă fără precizarea unui preț maxim, agenția de turism declară că:

„Este încă o dovadă că statul nu înțelege cum funcționează această industrie. În primul rând, sintagma nu e o invenție a Christian Tour; este o expresie utilizată pe scară largă de companii în marketing, nu o practică înșelătoare, așa cum s-ar sugera. Cât privește faptul că nu este precizat un preț maxim, asta arată din nou o profundă necunoaștere a domeniului: un pachet turistic poate fi personalizat, iar turistul poate cere, de exemplu, să zboare cu un avion privat în Maldive, unde să închirieze o insulă întreagă. În turism, nu există un maxim, există cât dorește turistul să plătească pentru vacanța lui”, a mai declarat CEO-ul agenției Christian Tour.

Cookies