Aeroportul Băneasa, prim pas pentru modernizarea și extinderea cu un nou terminal. CNAB a lansat o consultare de piață pentru studiul de fezabilitate

11 oct. 2025
1222 afișări
Aeroportul Băneasa, prim pas pentru modernizarea și extinderea cu un nou terminal. CNAB a lansat o consultare de piață pentru studiul de fezabilitate
Aeroportul Băneasa, prim pas pentru modernizarea și extinderea cu un nou terminal. CNAB a lansat o consultare de piață pentru studiul de fezabilitate | Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Aeroportul Aurel Vlaicu din București urmează să fie modernizat, iar acum se fac primii pași pentru acest lucru. Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a lansat un anunț de consultare a pieței pentru studiul de fezabilitate ce are în vedere extinderea și modernizarea aeroportului din Băneasa.

Guvernul a aprobat modernizarea Aeroportul Băneasa în septembrie

Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu va trece printr-un proces de renovare și modernizare. De anul acesta, companiile low-cost au lansat zboruri și de aici. În 2026, aeroportul își va atinge capacitatea maximă, scrie Economica.net.

Programul de modernizare al aeroportului a fost aprobat de Guvern în septembrie anul acesta. El cuprinde:

  • dezvoltarea unui nou terminal de procesare pasageri,
  • modernizarea sistemului de balizaj,
  • modernizarea suprafeței de mișcare,
  • dezvoltarea infrastructurii adiacente și a facilităților suport,
  • modernizarea și extinderea infrastructurii tehnice aeroportuare.

În nota de fundamentare a proiectului se arată că traficul de pasageri pe Aeroportul Băneasa a crescut semnificativ, de la aproximativ 10.000 pasageri în 2022 la o estimare de 400.000 în 2025.

Creșterea traficului este susținută și de realizarea liniei de metrou M6, care va conecta Aeroportul Băneasa cu Aeroportul Otopeni și va crea noi oportunități pentru atragerea de operatori aerieni.

CNAB consultă piața pentru modernizarea Aeroportul Băneasa

CNAB a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) anunțul de consultare a pieței (instrument folosit în achizițiile publice pentru a evalua și a obține informații de la potențialii furnizori înainte de a iniția o procedură de achiziție propriu-zisă) pentru studiul de fezabilitate referitor la Strategia de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pe termen mediu și lung.

Pe lângă reorganizarea terminalului existent, cu capacități vizate de 200 de pasageri/oră pentru plecări Schengen, 200 de pasageri/oră pentru plecări non-Schengen, 200 de pasageri/oră pentru sosiri Schengen și 200 de pasageri/oră pentru sosiri non-Schengen, se mai are în vedere și dezvoltarea unui nou terminal.

Acesta va avea infrastructura de suport aferentă (căi de acces, parcare publică și zone tehnice). Va asigura o capacitate suplimentară de procesare estimată la minim 800 de pasageri/oră de vârf.

Vor fi analizate soluții de dezvoltare a noului terminal în perimetrul aeroportului sau prin preluarea unor imobile din aproprierea acestuia, prin achiziționare sau expropriere în condițiile legii, se arată în documentul consultat de Economica.net.

În ceea ce privește platforma existentă, aceasta va intra într-un proces de reparație capitală.

Noile platformele vor fi planificate în relație cu facilitățile noi create (terminale, spații de hangarare, zone tehnice etc), dar și cu sistemul de căi de rulare, în vederea asigurării unui nivel maxim de eficiență, siguranță și pentru a permite utilizatorilor operaționali desfășurarea activităților specifice cu costuri minime, se mai arată în document.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies