Aeroportul Băneasa se dezvoltă pe nişă: VIP-uri, oameni de afaceri şi aviaţie generală

de:
27 oct. 2012
0 Afișari
Aeroportul Băneasa se dezvoltă pe nişă: VIP-uri, oameni de afaceri şi aviaţie generală

„Având în vedere creşterea continuă a serviciilor financiare şi a afacerilor în imediata arie de acoperire, considerând vocaţia clară de „city airport” a AIBB AV, această infrastructură aeroportuară trebuie să fie adaptată corespunzător pentru a deservi nişa de piaţă acoperită de traficul tip business şi aviaţie generală, atât pentru destinaţii Schengen, cât şi non-Schengen. Aviaţia de afaceri şi generală trebuie sprijinită prin facilităţi dedicate pe AIBB AV, estimând creşteri importante ale acestui segment de trafic în viitor”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre privind aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB AV) pentru perioada 2012 – 2016.

În document se arată că, analizându-se tipul de trafic generat la nivelul Capitalei, este puţin probabil ca AIBB AV să devină un hub prin care pasagerii să aibă conexiuni către multiple destinaţii, fiind mult mai probabil ca acest aeroport să rămână un aeroport de tip prima origine şi ultima destinaţie pentru pasageri. Totodată, probabilitatea ca operatorii low cost să prefere în viitor acest aeroport este destul de mică, întrucât acest model financiar de operare nu este compatibil cu nivelul relativ ridicat al cheltuielilor aferente operării pe un aeroport de oraş, ale cărui costuri defuncţionare sunt semnificative.

Orele de operare şi restricţiile pe timp de noapte vor fi definite în corelare cu poziţionarea aeroportului în imediata vecinătate a zonelor rezidenţiale. Dezvoltarea aeroportului se va face în corelaţie strânsă cu factorii de mediu. Un principiu de bază care va fi avut în vedere impune ca operarea aeroportului să se facă într-o manieră în care elementul „zgomot” va fi ţinut sub control şi va cauza un impact minim asupra comunităţii locale, printr-o combinaţie optimă de măsuri active şi pasive.

În cadrul programului strategic vor fi realizate mai multe lucrări. Una dintre acestea va fi implementarea conceptului „city airport”, care presupune reorganizarea terminalului existent cu asigurarea unei capacităţi maxime de procesare de 250 pasageri/oră de vârf, realizarea unui sistem căi de rulare şi platforme adecvat noului concept și dezvoltarea infrastructurii aeroportuare noi necesare prelucrării traficului de tip VIP/business/aviaţie generală.

Totodată, este vorba despre dezvoltarea infrastructurii adiacente şi a facilităţilor suport necesare activităţilor aeroportuare și de dezvoltarea infrastructurilor de transport terestru în vederea optimizării conexiunilor la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu.

Accesul la aeroport pentru pasageri dar şi pentru angajaţi va fi reanalizat, în vederea configurării optime a infrastructurii. Realizarea unor conexiuni rapide, convenabile şi economice, cu un impact cât mai redus asupra traficului din zonă, „este esenţială funcţionării adecvate a aeroportului. Strategia de acces la aeroport trebuie strâns corelată cu politica autorităţii locale pentru zona în care operează aeroportul, în aşa fel încât reţeaua de transport public să se constituie într-un avantaj reciproc pentru aeroport şi pentru comunitatea locală”.

Sursa: realitatea.net

Cookies