Pasajele subterane din Capitală, dotate cu echipamente de ultimă oră. CE BENEFICII VOR AVEA ȘOFERII

de:
24 nov. 2014
1 Afișari
Pasajele subterane din Capitală, dotate cu echipamente de ultimă oră. CE BENEFICII VOR AVEA ȘOFERII

Administrația Străzilor vrea să instaleze sisteme inteligente de management a pasajelor din București, dar și un sistem performant de informare urbană. Pentru implementarea proiectului vor fi achiziționate echipamente de detecție a accidentelor, a incendiilor sau a cozilor formate în pasaje, sisteme de predicție a fenomenelor meteo sau echipamente pentru detectarea concentrației de monoxid de carbon. Apoi informatiile colectate de la aceste echipamente vor fi difuzate pe 12 panouri panouri LCD instalate la intrarile în  cele șase pasaje subterane cuprinse ăn proram. Astfel, șoferii care intră în pasaj vor primi informații privind starea carosabilului în pasaj (polei, umed, etc), gradul de aglomerație sau nivelul de monoxid de carbon sau dacă în pasaj a avut loc vreun accident rutier.

Noul sistem de management a pasajelor va fi implementat în șase pasaje subterane din Capitală, respectiv Pasajul Unirii, Pasajul Muncii, Pasajul Obor, Pasajul Victoriei, Pasajul Mărășești și Pasajul Aerogarii.

Ce cuprinde lista de achiziții pentru Sistemul de Management al pasajelor

Conform caietului de sarcini, Administrația Străzilor va monta în pasaje panouri cu mesaje ariabile prin intermediul cărora șoferii vor fi informați și redirijați pe rute ocolitoare atunci cand se detecteaza incidente de orice natura in tunel. De asemenea, Administrația Străzilor va achiziționa echipamente de detectie a incidentelor (accidente, incendii, fum, cozi) din pasaje. „Pentru detectia incidentelor in rampa si in tunel trebuie sa se foloseasca camere video cu detectie integrata ce vor procesa imaginile si vor fi capabile sa trimita alarme catre operatorii din dispeceratul BTMS. De asemenea sistemul trebuie sa permita colectarea si de date de trafic cum ar fi volumul traficului, viteza medie de deplasare, clasificare vehicule in functie de lungime etc”, se precizează în caietul de sarcini.

Lista de achiziții pentru implementarea sistemului de management a pasajelor din București include și echipamente de informare a disponibilitatii benzilor de circulatie. Astfel, controlul benzilor de circulatie se va face folosind panouri cu mesaje variabile. Pentru fiecare banda se va instala cate un astfel de panou care va semnala șoferilor dacă banda respectivă este deschisă sau nu circulatiei.

De asemenea, pasajele subterane din Capitală vor fi dotate și cu echipamente detectie monoxid de carbon. Acest sistem va fi instalat in interiorul pasajului si va fi folosit la monitorizarea concentratiei de monoxid de carbon si la alarmarea dispeceratului si a participantilor la trafic la depasirea limitelor de atentie si a limitelor letale de gaz. În cazul in care, la un moment dat se depășește nivelul maxim permis al concentrației de monoxid de carbon, autoritățile vor putea opri circulația în pasaj până când situația se va remedia.

Pentru a nu mai fi luate prin surprindere de fenomenele meteo extreme, autoritățile locale intenționează să instaleze în pasaje și echipamente de detectie a stării carosabilului și predictie a condițiilor meteo. Sistemul va fi format din: statie meteo complexa destinata masuratorilor si procesarilor primare de date meteo-rutiere, senzori de temperatura si masurare a starii carosabilului și software de informare, prognoza si avertizare meteo-rutiera. Acest sistem va furniza informații privind starea meteo-rutiera in zonele unde se monteaza senzori, dar și prognoza pe termen scurt (2-3 ore) privind starea suprafetei drumului. În plus, va emite avertizări și alarme privind fenomenele care afecteaza circulatia.

De asemenea, în mai multe zone din oraș vor fi montate panouri tip LED pentru informarea cetățenilor. Administrația Străzilor a întcmit deja o listă cu locații posibile pentru implementarea sistemului de informare urbană. Lista poate fi vizualizată AICI. 

Cand va fi implementat

Administrația Străzilor a încheiat deja un acord-cadru pentru furnizarea și mentenanța echipamentelor necesare pentru implementarea sistemului de management al pasajelor și de informare publică urbană.  Contractul a fost încheiat cu Asocierea de firme SC Phoenix Media SRL și UTI Grup și se va derula pe o perioadă de trei ani. Valoarea acordului – cadru este de 21 milioane lei (4,75 milioane euro).

„Acordul-cadru a fost încheiat pe o perioadă de trei ani. În funcție de bugetul pe care îl vom avea la dispoziție vor fi încheiate contracte subsecvente pentru derularea proiectului pe etape. Probabil că anul viitor va fi demarat acest proiect”, a precizat pentru B365.ro, Carmen Dincă, purtător de cuvânt al Administrației Străzilor. 

Cookies