Adevărul despre rezultatele la BAC și Evaluarea Națională 2021 sau minciuna prin omisiune. “Avem aproape 100.000 de copii cu eșec școlar, nimeni nu-i raportează că nu dă bine”

08 iul. 2021
953 afișări
Adevărul despre rezultatele la BAC și Evaluarea Națională 2021 sau minciuna prin omisiune. “Avem aproape 100.000 de copii cu eșec școlar, nimeni nu-i raportează că nu dă bine”

Florina Rogalski, profesoară de limba și literatură română la Colegiul Național “Școala Centrală” din București, cadru didactic cu o experiență de 42 de ani în învățământ, spune că Ministerul Educației minte prin omisiune în privința rezultatelor la BAC și Evaluarea Națională 2021. “Eu stau bine la matematică, deși sunt profesor de limba și literatura română. Am studiat rezultatele oficiale publicate pe site-ul edu.ro, am citit toată presa, am luat ciftrele și le-am analizat". Prof. Dr. Florina Rogalski trage concluziile pentru B365.ro.

Prof. Dr Florina Rogalski: “Iată cum arată calculele: 131.179 de elevi înscriși. 123.122 de elevi prezenți. 8.057 de elevi care nu au participat. Procentul de promovare: 76,8%. O să repet o cifra: 123.122 de elevi prezenți”.

rezultate bac
„62.879 de elevi în afara examenului de Bacalaureat 2021.”

36.653 de elevi în afara Evaluatii Naționale. E o cifră colosală”

Prof Dr. Florina Rogalski: “Am adunat 8.057 de elevi neparticipanți cu 28.596 de elevi nepromovați și am obținut 36.653 de elevi în afara Evaluarii Naționale. O cifră colosală. Iată și cum stăm la Bacalaureat 2021: 12.999 de elevi înscriși. 86.120 de elevi promovați. Am scăzut a două cifra din prima și am obținut 40.879 de elevi nepromovați. Am adăugat o cifră pe care o publică chiar Ministerul pe site-ul edu.ro: peste 22.000 de elevi neparticipanți. Am adunat 40.879 cu 22.000 și a rezultat 62.879 de elevi în afara examenului de Bacalaureat 2021. Procentul de promovare la BAC este de 67,8% și pe site scria că este cu 4% mai mare decât în 2020, dar mai mic decât în perioada 2016-2019”.

Aproape 100.000 de elevi cu eșec școlar

Prof Dr. Florina Rogalski: “Concluzia finală: Am adunat 36.653 de elevi în afara Evaluării Naționale cu 62.879 de elevi în afara BAC-ului și am obținut 99.532 de elevi cu eșec școlar. Ce înseamnă eșec școlar? Cei care nu au participat fac parte din două categorii de elevi: cei care nu au participat deloc la examene pentru că nu au avut convingerea că pot obține măcar notă 5, și cei care au participat, dar au eșuat. În România, au fost înscriși la examenele din anul acesta 131.179 de elevi la Evaluarea Națională și 126.999 de elevi la BAC. În total sunt 258.178 de elevi. Zic așa: reamintesc cifra de 29.532 de elevi care au fost fie neparticipanți, fie nepromovați la cele două examene majore din acest an școlar. Am aplicat regula de trei simplă și astfel, am stabilit procentul de 38,5% dintre absolvenții de gimnaziu și de liceu, care au înregistrat o formă de eșec școlar (neparticipare, nepromovare) la examene.

rezultate bacalaureat
„Nu se mai poate afla procentul de mediocritate al elevilor”

Prof Dr. Florina Rogalski: “În concluzie, aproximativ 40% dintre copiii noștri nu au fost în stare (după perioada de învățământ on-line și după necesitatea de a rezolva subiectele inadecvate propuse de Centrul de Politici și de Evaluare) fie să participe la examene, ori să obțină notă minimală de trecere, 5.

Concluzii mele sunt: Din documentele școlare oficiale consultate, am constatat că Ministerul Educației folosește sintagma “ elevi care au promovat” cu o medie egală cu 5 sau între 5 și 10. Nu s-a mai precizat, ca în anii trecuți, numărul de elevi defalcat pe categorii de note: între 5 și 6, între 6 și 7, etc. Astfel, nu se mai poate afla procentul de mediocritate al elevilor care au promovat la ambele examene din acest an, cu note între 5 și 7”.

Fiecare echipa ministerială dorește să evidențieze că, pe durata conducerii sale, rezultatele sunt tot mai bune, cu orice preț”

profesor, florina, rogalski,
Prof. Dr Florina Rogalski Aproximativ 40% dintre copiii noștri nu au fost în stare (după perioada de învățământ on-line și după necesitatea de a rezolva subiectele inadecvate propuse de Centrul de Politici și de Evaluare) fie să participe la examene, ori să obțină notă minimală de trecere.

B365: De ce fac asta, de ce mint prin omisiune?

Prof Dr. Florina Rogalski: “Fiecare echipă ministerială, indiferent din ce partid politic provine, dorește să evidențieze cu orice preț și chiar cu mistficarea adevărului, că, pe durata conducerii sale, rezultatele elevilor la examene sunt tot mai bune”.

B365: Îmi amintește de planul cincinal.

Prof Dr. Florina Rogalski: “Exact. Avem peste 30.000 de copii cu care nu știm ce se va întîmpla. Unde se vor duce? Ce se va întâmpla cu ei. Dincolo de acest fapt, ceea ce se vede cu ochiul liber, este faptul că, în fiecare an, în fiecare dintre ultimii ani, eșecul școlar al copiilor noștri se adâncește”.

Despre Evaluarea Naționala și BAC, Prof. Dr ne-a mai dat doua interviuri, ne-a spus cât de stupide au fost subiectele din acest an. Cine sunt Romică si Gicoane ne spune doamna profesoară aici.

Cookies