HUFFLIBERTATEA

Adevăratul motiv al poluării din București! Ministrul Mediului a recunoscut care sunt cauzele de fapt

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a vorbit recent despre problema poluării din Capitală. Oficialul susține că în București nu există un program în derulare pentru reducerea poluării. Barna și-a început mandatul având o discuție cu toți primarii.

Adevăratul motiv al poluării din București

„Bucureștiul este într-o situația extrem de grea. Tocmai de aceea mi-am început mandatul discutând cu primarul general și primarii de sectoare pentru că, în primele zile nu prea vedeam perspectiva, nici în ceea ce privește gropile de gunoi – nici acolo nu avem o strategie la nivelul Capitalei –, nici în privința programelor de reducere a poluării aerului prin sisteme inteligente de administrare a traficului, printr-o concepție clară cu accesul limitat sau nelimitat al mașinilor în toate zonele Bucureștiului, prin programe de creștere a suprafețelor verzi.

Bucureștiul, în momentul de față, nu are proiecte în derulare în vederea reducerii poluării. Tocmai de aceea este o provocare uriașă pentru autoritatea publică locală. Ministerul este instituția care constată, controlează, măsoară, amendează. Noi vrem să fim un catalizator, să ajutăm autoritatea publică locală să aibă proiecte, să finanțăm (…), dar pentru asta trebuie să avem autoritatea publică locală care vrea să facă.

Am o speranță că lucrurile se vor schimba pentru că la cele două întâlniri cu primarii vine toată lumea și se implică și sper să fie un nou început, o gândire de ansamblu, pe proiecte concrete, unele finanțate din bugetul Ministerului Mediului, unele din PNRR”, a declarat ministrul Mediului.

Cum se poate reduce poluarea din Capitală

Deși sunt multe variante pentru a reduce poluarea, Bucureștiul a rămas în urmă spre deosebire de marile orașe din Europa.

”Dacă Bucureștiul poate să construiască piste de biciclete sau trotinete este o variantă și este o scădere a poluării măcar pentru un segment. Dacă Bucureștiul își perfecționează sistemul public  de transport și sistemul este dotat cu mijloace nepoluante cu finanțare de la Minister, este un factor care poate să reducă poluarea. Dacă Bucureștiul stabilește că în anumite zone, în anumite perioade se interzice accesul auto, este iarăși o soluție. Variante sunt. Sunt variante implementate în marile orașe ale Uniunii Europene, dar Bucureștiul încă nu a pornit”, declară Tanczos Barna.

Poluarea din Capitală este influențată de foarte mulți factori, unul dintre ei fiind legat de gropile de gunoi.

Colaborare importantă privind poluarea

Se va face o colaborare cu Institutul de cercetare din Măgurele care va realiza un studiu științific pentru a vedea dacă se respectă legea.

”Bucureștiul a devenit un oraș în care aproape săptămânal, valorile măsurate la stațiile oficiale cresc câteodată exponențial, ajung la un vârf și scad. Nu am găsit în Minister (…) o analiză științifică a fenomenului. Și cetățenii, și Garda de Mediu, și Agenția pentru protecția mediului, și Ministerul, și autoritatea publică locală au câte o teorie, câte o explicație. Am ajuns la concluzia că sunt cinci-șase factori care influențează aceste fenomene, unul dintre factori este, cu siguranță, problema gropilor de gunoi, unde nu există, în momentul de față, măsurători științifice, recunoscute de o instanță, de exemplu. (…)

Am stabilit cu Institutul de cercetare din Măgurele care deja a efectuat un studiu științific pe o problemă similară să începem o colaborare. Vom semna un protocol și vom pune acele instalații de măsurare pe care le-au folosit ei în zona gropilor de gunoi din București, astfel încât să putem vedea dacă se respectă legea privind eliberarea în aer a unor gaze”, a mai spus Tanczos Barna.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button