ȘTIRI

Adăpostul de maidanezi de la Mihăilești întârzie de un an. Primăria Capitalei cere penalizări

„În urma problemelor avute, s-a decis rezilierea contractului cu SC Hormigon SRL Ploieşti, care trebuia să acorde asistenţă tehnică, şi urmează ca municipalitatea să solicite firmei plata de daune-interese, având în vedere că există o întârziere faţă de termenul final al construcţiei”, a declarat joi, pentru mediafax.ro, Răzvan Băncescu, coordonator de proiect la Autoritatea pentru Supravegherea şi Protecţia Animalelor (ASPA).

Băncescu a precizat că în 2007, când a fost demarat proiectul de la Mihaileşti, SC Hormigon SRL Ploieşti a câştigat contractul de proiectare, în valoare de aproximativ 175.000 de lei, pe care municipalitate l-a achitat integral.

După elaborarea proiectului, consilierii generali au aprobat documentaţia cu indicatorii tehnico-economici, prin Hotărârea CGMB nr. 356 din 2009, cu costuri de 4.538.000 de lei, reprezentând lucrări de construcţie la adăpostul pentru câini de la Mihăileşti, dar şi de reparaţie. Totodată, în această hotărâre a consilierilor muncipali, termenul de execuţie a lucrărilor a fost stabilit la 18 luni, a mai spus coordonatorul de proiect al ASPA.

Ulterior, în 2011, SC Hormigon SRL a câştigat şi contractul de asistenţă tehnică, în valoare de 56.000 de lei, reprezentanţii administraţiei achitând integral costul acestui contract.

„Acest contract a avut şi costuri accesorii, respectiv dirigenţia de şantier din partea ASPA, de 50.000 de lei, precum şi costurile cu autorizaţii şi branşamente la utilităţi, de 83.000 de lei„, a precizat Răzvan Băncescu.

El a precizat că au lipsit soluţiile tehnice, reprezentanţii firmei care asigura asistenţa tehnică au refuzat să se prezinte în şantier, iar constructorii „înaintau foarte greu, cu un efectiv redus de oameni, respectiv patru, cinci prezenţi în şantier„.

Potrivit coordonatorului de proiect al ASPA, în 2011 şi 2012, către asocierea celor trei firme de constructori s-au făcut plăţi în valoare de 2.405.000 de lei. În 2013, până în prezent s-au mai plătit aproximativ 400.000 de lei, conform stadiului lucrărilor şi situaţiilor de plată depuse.

Răzvan Băncescu a explicat că au fost încheiate două rânduri de acte adiţionale pentru prelungirea termenului de execuţie, însă SC Hormigon SRL Ploieşti a condiţionat prelungirea contractului de asistenţă tehnică de mărirea valorii contractului, acţiune nejustificată în fapt şi fără acoperire legală printr-o situaţie de „actualizare” în întregime a costului proiectului. El a precizat că firma intenţiona să majoreze valoarea totală a contractului până la suma de 6.534.000 de lei, faţă de valoarea iniţiala de 4.538.000 de lei, „încercând să acopere lipsurile tehnice din proiectul predat şi încasat iniţial”.

Pe de altă parte, municipalitate vrea şi condiţionarea semnării unui nou act adiţional la contractul de construire a adăpostului de la Mihăileşti de asumarea de către cele trei firme a unor penalităţi majore de întârziere, astfel încât la 1 septembrie 2013 adăpostul să fie operabil la capacitate de 80 la sută, iar la 1 decembrie 2013 de sută la sută.

Fostul primar Adriean Videanu şi alţi 11 funcţionari ai Primăriei Capitalei au fost exoneraţi, la sfârşitul lunii decembrie 2011, de obligaţia de a plăti municipalităţii, în solidar, 4.478.328,45 de lei, bani daţi în plus la achiziţionarea terenului de la Mihăileşti pentru construcţia unui adăpostul pentru câinii comunitari, potrivit deciziei Curţii de Apel Bucureşti.

Procesul a început după ce Curtea de Conturi a reclamat mai multe nereguli constatate la Primăria Capitalei, în mandatul primarului PDL Adriean Videanu.

Curtea de Conturi arăta că achiziţia unui teren în suprafaţă totală de 10.001 metri pătraţi – care are şi construcţii, pavilionul administraţiei, un grajd, anexe, un depozit, o cabină de poartă şi utilităţi – s-a făcut fără respectarea prevederilor Hotărârii CGMB 295/2006, rezultând o diferenţă de preţ plătită nejustificat faţă de cel din buletinul Corpului de Experţi Tehnici (CETR) în sumă de 4.478.328,45 lei.

În acelaşi raport, Curtea de Conturi considera „nejustificate sau nelegale” plăţile efectuate pentru lucrări la drumuri în valoare de 32.755.563 de lei şi obliga Primăria Capitalei să recupereze sumele respective şi să le vireze în contul bugetului local.

Curtea de Conturi mai reţinea faptul că Primăria Capitalei a prejudiciat, în perioada cuprinsă între lunile ianuarie şi august 2007, bugetul asigurărilor sociale de stat cu suma de 101.609 de lei, majorări de întârziere prin necalcularea şi nevirarea contribuţiei de asigurări sociale aferentă sumelor plătite de municipalitate sub formă de indemnizaţii consilierilor municipali.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button