Pentru emiterea unui nou document se intenţionează ca cetăţenii să nu mai folosească decât cartea de identitate, restul documentelor regăsindu-se în sistem.
„Pe 17 aprilie s-a încheiat etapa de depunere a proiectelor pentru implementarea unui proiect la nivel naţional, care are ca obiectiv general îmbunătăţirea şi automatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru emitere/eliberare şi eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă. Perioada în care au putut fi făcute înregistrările online a fost 18 martie-17 aprilie. Bugetul total al proiectului de eliberarea online a actelor de starea civilă este de 35 milioane de euro”, se arată într-un comunicat al MSI, citat de realitatea.net.
Beneficiarul eligibil este un parteneriat între MSI, ca lider de proiect, Ministerul Afacerilor Interne (prin Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, MAI – DGCTI) şi Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD).
Realizarea sistemului va avea ca efecte creşterea gradului de transparenţă a prelucrării datelor de stare civilă, reducerea birocraţiei şi, implicit, a necesităţii de deplasare a cetăţeanului la oficiile de stare civilă, reducerea timpului necesar emiterii unui certificat de stare civil şi gestionarea coerentă şi asistată, prin mijloace IT, a unui volum important de activităţi de stare civilă.
Pentru acest proiect au fost alocate 154 milioane de lei, din care aproximativ fonduri europene – 127,358 milioane de lei bugetul de stat – 26,642 milioane de lei.