Metrorex anunța, în luna septembrie, că primul utilaj TBM (Tunnel Boring Machine) pentru forarea tunelurilor la Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Otopeni a ajuns în România. Recent, președintele Metrorex, Mihai Barbu, a transmis că acesta urmează să fie montat în zona comercială Băneasa (stația Tokyo), iar lucrările efective ar urma să înceapă luna aceasta.
Președintele Consiliului de Administrație Metrorex, Mihai Barbu, a aunțat, la TVR Info, că utilajul TMB pentru forarea tunelurilor la Magistrala 6, care face legătura între Gara de Nord și Otopeni, a ajuns la București și urmează să fie montat în zona comercială Băneasa, în stația Tokyo.
Acesta a spus că lucrările efective ar putea începe luna aceasta, dar acest lucru este condiționat de aprobarea tuturor avizelor:
Ordinul pentru începerea lucrărilor pentru M6 1 Mai – Tokyo s-a dat. Noi acum suntem în faza de obținere a avizelor necesare și în funcție de obținerea avizelor începe lucrările de structură care au termen de finalizare de 48 de luni (n.r tot contractul de proiectare și execuție este de 48 luni).
Utilajul trebuie să intre cât mai curând în șantier. El nu mai este la Constanța, este la București, demontat și urmează să fie montat în zona Mall-ului Băneasa unde încep lucrările dinspre stația Tokyo. Restricții de circulație vor fi în funcție de ce va scrie în avize, dacă va fi nevoie de devieri. Este foarte posibil ca lucrările să înceapă luna aceasta.
Pe secțiunea Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo) vor lucra două scuturi TBM, acestea fiind ale asocierii de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol.
Contractul a fost semnat în martie anul trecut 2022 și are o valoare de 1,2 miliarde lei (lucrări la structură stații și galerii), iar durata este de 48 de luni pentru proiectare și execuție, transmite Economedia.ro.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat mai multe termene pentru începerea șantierului precum mai sau iunie, dar organizarea de șantier se poate face de abia în această toamnă.
Metrorex a transmis mai multe informații în legătură cu acest utilaj. Primul TBM ajuns în București conține 28 de piese și cântărește 726 de tone:
Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare.
TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6.
Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri.
Te-ar mai putea interesa și: