ARHIVA B365

Cât de sigur e aeroportul Otopeni? Simulare de accident cu 4 morți și 16 răniți. VIDEO

Exercițiul a prezentat toate etapele care au loc după un astfel de accident, de la anunțul comandantului aeronavei, la venirea autospecialelor, ambulanțelor, la evacuarea și salvarea persoanelor. La bord s-au descoperit și substanțe chimice, așa că a fost nevoie să intervină o autospecială de cercetare C.B.R.N (chimic, biologic, radiologic, nuclear), iar toate persoanele au fost evacuate.

„Au fost prezentate 9 autospeciale cu apă și spumă, șapte ambulanțe, un echipaj de descarcerare, o autospecială de cercetare-contaminare, un punct medical – spital mobil, un elicopter SMURD și o autospecială cu centru de comandă. Toate acestea aparțin atât Aeroportului, ISU București, ISU Iflov, Sistemul de Ambulanță București-Ilfov”, a explicat purtătorul de cuvânt al ISU Ilfov, Simion Petruș.. 

„La un accident de o asemenea amploare, echipajele aeroporului au ajuns în 3 minute, iar cele din afară în 15 minute”, a mai precizat purtătorul de cuvânt al ISU Ilfov 

Un exercițiu atât de complex se organizează o dată la doi ani, iar în anii intermediari se organizează un exercițiu de o amploare mai mică. „Acest exercițiu a decurs foarte bine, s-a intervenit prompt și am avut rezultatele scontate”, a declarat Valentin Iordache, directorul de comunicare al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. 

Exercițiul a fost organizat de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, în colaborare cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Codrii Vlăsiei” al Judeţului Ilfov. 

Aeronava folosită la exercițiu a fost un BAC 1-11, o aeronava de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button