Accesul în staţia de metrou Piaţa Muncii, restricţionat, din cauza lucrărilor la pasaj

de:
28 mart. 2014
35 Afișari
Accesul în staţia de metrou Piaţa Muncii, restricţionat, din cauza lucrărilor la pasaj

Începând din 24 martie, accesul călătorilor în staţia de metrou Piaţa Muncii, spre Piaţa Iancului, a fost restricţionat, din cauza lucrărilor de modernizare de la Pasajul Piaţa Muncii, a declarat, pentru B365.ro, Evelyne Croitoru, şefa departamentului de comunicare al Metrorex.

Reabilitarea Pasajului Muncii a început în decembrie 2010. Timp de peste un an a fost refăcută structura de rezistenţă a pasajului, hidroizolaţia pasajului, iar la suprafaţă a fost amenajat un mic parc şi o fântână arteziană. Lucrările de reabilitare a Pasajului Muncii trebuiau finalizate în decembrie 2011, cu un cost de aproximativ 40 de milioane de lei. Cu o lună înainte de termenul stabilit pentru finalizarea lucrărilor, primarul general Sorin Oprescu a suplimentat bugetul acordat Pasajului Muncii cu încă 40 de milioane de lei şi a prelungit totodată şi termenul de finalizare cu încă 12 luni.

Lucrările au fost însă întrerupte și reluate abia în luna septembrie a anului trecut. „Ne-am lovit de problema legată de faptul că, după începerea lucrărilor, în momentul în care s-a făcut o expertiză pentru realizarea proiectului tehnic s-a constatat că tot planşeul de deasupra staţiei de metrou şi deasupra pasajului trebuie consolidat. Pentru asta s-au iscat nişte costuri suplimentare, motiv pentru care am demarat o nouă procedură de contractare. Acea procedura trebuia să se încheie în decembrie 2012, însă, din păcate, a existat un contestatar şi s-au dat toate lucrurile peste cap. Acum s-a reluat procedura să reuşim să contractăm acele lucrări suplimentare. Trebuie făcută aceasta consolidare, după aceea vom realiza partea de finisaje şi de suprastructură”, explica Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Capitalei.

Potrivit proiectului tehnic, finisajele în Pasajul Muncii se refac prin placări cu piatră granit gri, montare de benzi fluorescente alb-roşu, în lungul soclurilor, pe ambele laturi ale pasajelor rutiere şi pe capetele parapeţilor rampelor, la gurile de acces. Lucrarea include şi modernizarea reţelei de iluminat şi semnalizare în pasajul rutier.

„Trebuie săpat până la un metru, un metru jumătate pentru a reface hidroizolația. De asemenea, se va face o consolidare cu fibră de carbon. Estimăm că până la sfârșitul anului viitor vom finaliza lucrările”, a declarat directorul de la Transporturi.

Îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie de la Pasajul Piaţa Muncii costă 88,7 milioane lei – valoare actualizată la 31.12.2013 – din care Primăria Municipiului Bucureşti a achitat până acum 20,48 milioane lei. În acest an, Primăria Capitalei vrea să plătească 45,337 milioane lei din totalul de 68,23 milioane lei, cât a mai rămas de executat pentru lucrările la Pajul Piaţa Muncii.

Pasajul Muncii, construit în anul 1982, acoperă Şoseaua Mihai Bravu pe o lungime de 124 de metri şi este încadrat de două rampe de 200 de metri în partea de Nord spre Vatra Luminoasă, respectiv 169,28 metri în Sud spre strada Baba Novac. Pasajul asigură prin partea de vest continuarea traficului din centrul Capitalei dinspre Piaţa Unirii prin Calea Călăraşilor, Şoseaua Matei Basarab, Bulevardul Unirii, Bulevardul Decebal spre estul Capitalei, prin Bulevardul Basarabiei, precum şi ieşirea spre localitatea Călăraşi pe DN3.

Cookies