A0 – Lotul Greu Cernica-Pantelimon din Autostrada Bucureștiului va fi gata în acest an dacă sunt îndeplinite 3 condiții. Lista Asociației Pro Infrastructură

17 mart. 2025
4094 afișări
A0 - Lotul Greu Cernica-Pantelimon din Autostrada Bucureștiului va fi gata în acest an dacă sunt îndeplinite 3 condiții. Lista Asociației Pro Infrastructură
A0 - Lotul Greu Cernica-Pantelimon din Autostrada Bucureștiului va fi gata în acest an dacă sunt îndeplinite 3 condiții. Lista Asociației Pro Infrastructură. Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură/Facebook

Lotul 4 Nord (Cernica – Pantelimon) al A0 – Autostrada Bucureștiului ar putea fi gata până la sfârșitul anului 2025, dar doar dacă se respectă simultan trei condiții, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Reprezentanții ONG-ului spun că este dificil ca termenul de finalizare (octombrie 2025) să fie respectat, dar, cu toate astea, Lotul Greu încă poate fi gata până la sfârșitul anului.

Pro Infrastructură: Lotul 4 Nord al A0 – Autostrada Bucureștiului, în ce condiții ar putea fi gata până la sfârșitul anului

Asociația Pro Infrastructură spune că Lotul 4 Nord al A0 (4,47 km) dintre Autostrada A2 și DN3 poate fi gata anul acesta dacă se respectă simultan 3 condiții.

A0 Cernica-Pantelimon, gata în 2025 dacă…
Cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 și DN3 pot fi dați în circulație în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiții, descrise punct cu punct mai jos, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

La data de 31 august 2020 a fost semnat contractul cu firma românească UMB. În aprilie 2023 a fost emisă prima autorizație de construire. Cea de-a doua autorizație, cea mai importantă, a fost emisă abia în aprilie 2024, iar aceasta cere execuție în 18 luni, astfel că termenul de finalizare este octombrie 2025.

„Sfârșitul anului este încă în cărți”

Este extrem de greu să fie respectat și să avem o inaugurare în 7 luni de zile, dar sfârșitul anului este încă în cărți, explică ONG-ul.

Care sunt cele trei condiții care ar trebui respectate simultan, potrivit Asociației Pro Infrastructură:

  1. În perimetrul ariei protejate a Lacului Cernica, restricțiile de mediu nu vor afecta masiv procesele tehnologice în decursul anului și vor permite constructorului să execute (aproape) orice fel de lucrări la podul peste lac. Ori vor fi ignorate de antreprenor și autorități.
  2. UMB va aloca suficiente forțe pe acest ciot unde are două structuri foarte lungi. Și în 2025 este peste capacitate, fiind angrenat pe A7, A3, A1, DEx12, DEx6 dar și pe A8 unde a intrat recent în teren, toate scadente în 2025 și 2026.
  3. Vecinii chinezi de la CCECC vor termina lotul 3, având în vedere că nu există nod prevăzut între Autostrada A0 și DN3, nici pe contractul cu UMB, nici pe cel al chinezilor. Există desigur și soluția alternativă: o conexiune provizorie în DN3.

Lotul 4 Nord al Autostrăzii Bucureștiului (Cernica – Pantelimon) continuă primul lot al A0 Sud (deschis anul trecut) și se va conecta la Pantelimon cu Lotul 3 Nord la care lucrează chinezii de la CCECC.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies