Cea de-a doua super-cârtiţă, băgată în subteran la tunelurile magistralei 5 de metrou. FOTO

de:
21 nov. 2012
0 Afișari
Cea de-a doua super-cârtiţă, băgată în subteran la tunelurile magistralei 5 de metrou. FOTO

Săpăturile pentru galeriile subterane de metrou de pe magistrala 5 sunt programate să înceapă în luna ianuarie 2013, după cum au anunţat recent oficialii Metrorex cu prilejul aniversării a 33 de ani de când a fost pusă în funcţiune prima garnitură de metrou. 

Cele două scuturi, botezate Sf. Varvara şi Sf. Filofteia, vor fora în paralel, la o distanţă de câteva sute de metri unul de celălalt. Săpăturile vor fi întreptate, prima dată, spre sudul liniei de metrou, respectiv pe traseul staţiilor Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. 

„Vom înainata cu câte 20 de metri pe zi şi estimăm că vom ajunge la prima staţie – Orizont într-un interval de aproximativ 25 de zile. Scuturile vor funcţiona non-stop. Ele nu se pot opri până nu ajung în staţie. Se va lucra cu muncitori în trei schimburi”, a declarat pentru B365.ro, inginerul Ioan Ursu, responsabil tehnic pe şantierul magistralei 5 de metrou.

Oficial, şefii Metrorex au anunţat că termenul de punere în funcţiune cu călători a magistralei 5 de metrou este anul 2015, însă a fost luat în calcul şi anul 2016. În prezent, sunt înregistrate întârzieri de 10 luni, după cum a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilror, Lucian Iliescu. Din total, doar o singură lună poate fi imputată constructorilor, restul fiind din cauza devierii reţelelor de utilităţi, exproprierilor şi problemelor de mediu, a explicat noul şef al Metrorex, Aurel Radu. 

Primul tronson al magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. Noile staţii de pe magistrala 5 de metrou vor fi destul de apropiate una de alta, la distaţă de circa 500 de metri. Fiind construite de la zero, acestea vor beneficia de toate facilităţile de acces din start, inclusiv lifturi folosite ca pasaje de trecere dintr-o parte în alte.

În plus, staţiile vor avea multiple guri de acces, recordul fiind deţinut de staţia Drumul Taberei ce va număra şapte intrări-ieşiri. Cum vor arăta staţiile de pe primul tronson al magistralei 5 de metrou găsiţi aici.

Citeşte şi Pe tronsonul Eroilor – Universitate, Magistrala 5 de metrou (Drumul Taberei – Pantelimon) va avea 4 staţii în zona centrală a oraşului.

Cookies