A fost ales constructorul lotului 1 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord. Când va fi gata mult așteptatul drum

22 oct. 2021
529 Afișari
A fost ales constructorul lotului 1 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord. Când va fi gata mult așteptatul drum

Vești bune pentru șoferii din București și nu numai care s-au săturat de cozile interminabile de pe Șoseaua de Centură. Mai avem câțiva ani până când vom putea cicula pe A0, Autostrada de Centură Bucureşti. A fost deja ales constructorul pentru primul lot.

Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A.- RETTER Projectmanagement a a primit, prin licitație, în cursul zilei de joi, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord. Vestea a fost dată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Începe construcția Autostrăzii de Centură București Nord

„Joi, 21.10.2021, a fost desemnat câştigătorul contractului ‘Proiectare şi Execuţie Autostrada de Centura Bucureşti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000’. Ofertantul desemnat câştigător este Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A.- RETTER Projectmanagement”, se arată într-un comunicat al CNAIR.

Cât costă și când va fi gata

Potrivit documentelor, valoarea contractului este de 815,075 milioane de lei, fără TVA. Mai mult, durata este de 34 de luni, adică aproape trei ani. Din această perioadă, 12 luni ține proiectare şi 22 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie este de 10 ani.

Conform informațiilor, Lotul 2 și Lotul 1 au termen de finalizare 2023, iar Lotul 1, la care abia acum s-a început execuția, are termen de finalizare anul 2024.

„Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a mai explicat CNAIR.

Se pare că a durat foarte mult până a fost decis câștigătorul, după ce licitația a fost lansată încă din vara lui 2019. Atunci, avea o valoare estimată de vreo 842 de milioane de lei. Într-un final, au fost depuse 11 oferte, o parte dintre constructori fiind din Turcia și din China.

Care este stadiul lucrărilor pe restul loturilor Autostrăzii de Centură A0

Secretarul de stat în Ministerul Transportului, Ionel Scrioșteanu a venit cu explicații și a transmis care este stadiul pe celelalte Loturi ale A0 Nord.

Astfel, Lotul 2 a fost contractat pe 17 mai 2021 cu asocierea de firme românes̗ti care a câs̗tigat licitat̗ia, respectiv Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis la 16 august 2021. Lucrarea se află în perioada de proiectare. Este vorba despre 19 km de autostradă, între DN1 Corbeanca s̗i DN2 Afumat̗i, unde vor fi construite 2 noduri rutiere s̗i 10 poduri s̗i pasaje. Contractul are o valoare de 831,9 milioane lei, fără TVA. Lotul 2 are circa 8,6 km și se află între DN2 s̗i DN3, trece prin localităt̗ile ilfovene Afumat̗i, Găneasa s̗i Pantelimon.

Ce se întâmplă pe Lotul 4

Pe Lotul 3 A0 Nord câs̗tigător al contractului sunt turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret A.S., dar 7 contestat̗ii au fost depuse la CNSC, iar Curtea de Apel a decis reevaluarea ofertelor. „Se estimează emiterea raportului procedurii (reevaluarea) în prima jumătate a lunii noiembrie 2021”, spune Scrioșteanu.

Lotul 4 A0 Nord are contract de proiectare și execuție semnat din 18 august 2020 cu este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu preţul de 312,6 milioane de lei.Tronsonul este aflat între DN3 s̗i A2 (Pantelimon – A2), cu o lungime de 4,47 km, unde câs̗tigător.

Cookies