A apărut o nouă înșelătorie care se folosește de numele Poștei Române. Hackerii le spun oamenilor că trebuie să primească un colet, le trimit un link și le iau banii din cont

23 nov. 2023
2661 afișări
A apărut o nouă înșelătorie care se folosește de numele Poștei Române. Hackerii le spun oamenilor că trebuie să primească un colet, le trimit un link și le iau banii din cont
A apărut o nouă înșelătorie care se folosește de numele Poștei Române. Hackerii le spun oamenilor că trebuie să primească un colet, le trimit un link și le iau banii din cont. Imagine simbol: Unsplash

Poșta Română îi atenționează pe oameni cu privire la hackerii care se folosesc de numele companiei pentru a accesa conturile și datele personale ale clienților. Dacă apasă pe linkul primit, oamenii pot rămâne fără bani în cont.

Hackerii le spun oamenilor că trebuie să primească un colet, după care le trimit un link

Poșta Română a anunțat că se confruntă cu un nou val de acțiuni de phising, în care este folosit numele companiei. Se pare că hackerii le transmit oamenilor SMS-uri false și susțin că vin din partea Poștei Române.

Infractorii le aduc la cunoștință destinatarilor că trebuie să primească un colet, dar adresa este greșită sau informațiile nu sunt complete.

Ulterior, oamenii primesc un link pe care sunt îndemnați să îl bage într-un browser și să îl acceseze. După ce au apăsat pe link, destinatarului i se cere să completeze date personale, cum ar fi adresa și contul bancar.

În cazul în care persoanele care primesc acest tip de mesaje apasă pe link și completează datele personale, banii le dispar instant din cont.

Poșta Română și-a informat clienții că mesajele sau SMS-urile respective conțin un link, iar numele firmei este scris greșit, fie cu litere dublate, fie cu o altă terminație în loc de „.ro”.

Astfel, cetățenii primesc SMS-uri sau mesaje care conțin un link, iar numele poșta-română este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu alta terminație în loc de .ro. Toate aceste mesaje, primite pe telefon sau prin e-mail sunt false, sunt phishing-uri, aveți grijă și nu le accesați, ca să nu rămâneți fără bani pe card, i-a informat compania pe clienți.

Poșta Română nu le solicită clienților date personale

Totodată, compania a spus că ea nu le solicită clienților date cu caracter personal, informații bancare confidențiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN și nici realizarea de plăți online ale unor taxe vamale.

SMS-urile reale trimise de Poșta Română sunt strict informative (de pildă: “coletul intern (…) este livrat astăzi, in intervalul orar 09:00 – 15.00. Telefon curier: (…) și este semnat CNPR)”, a transmis Poșta Română.

Ce trebuie să facă persoanele care primesc mesaje suspecte

Poșta Română le-a transmis clienților ce pași trebuie să urmeze în cazul în care primesc mesaje sau SMS-uri suspecte. Iată care sunt aceștia:

  • În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe ori orice mesaj care vă ridică suspiciuni,
  • Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam,
  •  Nu accesați linkul,
  • Faceți sesizare la https://dnsc.ro/contact,
  •  Verificați corectitudinea denumirii Companiei; o singură literă sau semn greșit este dovada că respectivul mesaj reprezintă o tentativă de fraudă cibernetică.

Te-ar putea interesa și:

Cookies