BAZAR

9 modalități de a face sport când nu ai destul timp liber (P)

Între muncă, școală, familie, prieteni, uneori poate fi destul de dificil să găsești timp și pentru a face sport. Și atunci apare întrebarea: totuși, cum poți face o activitate fizică atunci când nu ai destul timp liber la dispoziție? Iată câteva sfaturi care te pot ajuta în acest sens:

1. Renunță la mașină sau mijloace de transport în comun

Mașina sau mijloacele de transport în comun sunt dușmanii de moarte ai exercițiilor fizice. Ele stabilesc o rutină care îți va limita activitatea fizică. Acesta este motivul pentru care ar trebui să mergi cât mai mult posibil pe jos sau cu biciclete. Optând pentru aceste variante, îi vei permite corpului tău să facă mișcare, dar și să se relaxeze și să elibereze stresul de peste zi. De asemenea, nu uita că, expunându-ți la soare mâinile, antebrațele și fața, timp de 15 minute pe zi, este de ajuns pentru a primi doza necesară de vitamina D.

2. Coboară cu o stație înainte sau parchează mai departe

Dacă, totuși, folosești mașina sau mijloacele de transport în comun, oferă-ți cinci minute în plus și coboară mai devreme din metrou sau autobuz ori parchează mașina mai departe de serviciu, pentru a putea merge pe jos o parte din drum. Orice pas contează, mai mult de atât, ziua ta poate începe într-un mod mult mai plăcut și mai liniștit. 

3. Mergi pe scări

Ia-ți rămas-bun de la scările rulante sau ascensoare și urcă pe scări. Sănătatea ta va avea doar de câștigat. Mersul pe scări este un exercițiu fizic foarte bun, îți pune sângele în mișcare, inima va funcționa mai bine, îți tonifică gambele, fesele și abdomenul și reduce masa de grăsime.

4. Mergi în ritm mai rapid

Știai că mersul rapid sau activ arde mai multe calorii? Prin creșterea ritmului nu doar economisești timp în programul zilnic, dar vei avea grijă și de sănătatea ta cardiacă. Mai mult decât atât, acest gen de mers implică aproape toate grupele de mușchi și îți vei îmbunătăți respirația și anduranța. 

5. Fă curățenie în casă

Da, știm, să faci curățenie în casă nu e tocmai cea mai distractivă activitate fizică, însă este una care folosește întreaga musculatură a corpului. Dacă te gândești mai bine, să dai cu aspiratorul, să ștergi pe jos cu mopul, să cureți cada, să întinzi rufe, toate sunt exerciții fizice solicitante pentru corpul tău și pot fi asemănate cu ușurință cu un antrenament cu drepturi depline. 

6. Ieși afară cu câinele sau copiii

Dacă ai copii sau un câine, chiar nu mai ai nicio scuză să nu ieși afară și să nu te deplasezi. Gândește-te la toate plimbările și activitățile pe care le puteți face împreună. Și dacă nu ai un câine, poate că este momentul să te gândești să îți iei unul? Este motivul potrivit pentru a ieși zilnic și a face câteva activități fizice. 

7. Bea mai multă apă

Te întrebi ce legătură există între apă și exercițiile fizice? Ei bine, dacă bei multă apă, nu doar că te vei hidrata corespunzător, dar vei merge mai des la baie, nu-i așa? Iar asta va oferi corpului tău ocazia de a face mai multă mișcare. După cum spuneam mai sus, fiecare pas contează. 

8. Râzi!

Râsul este un exercițiu excelent pentru corp, fiind un antrenament excelent pentru abdomen, căile respiratorii, mușchii feței, dar și pentru picioare și spate. Mai mult, râsul îți relaxează corpul și astfel reduce stresul, sursa multor probleme din viața noastră de zi cu zi. 

9. Ieși mai des

Ultimul sfat pentru a face sport fără a-l practica în mod evident: ieși mai des! Seara, în weekend, poate chiar la prânz, nu refuza niciodată o ieșire cu prietenii sau un membru al familiei. Ieși la plimbări în parc, în natură, pe jos, cu bicicleta sau, de ce nu, la o partidă de shopping cu prietenele. Mergi la dans, de exemplu. Ce alt mod mai minunat poți găsi pentru a face mișcare în timp ce te distrezi? 

Toți știm că a face sport este o activitate necesară unei vieți sănătoase, așadar încearcă să găsești puțin timp și pentru acest lucru. Nu doar că te vei simți mai bine fizic, dar starea ta de spirit va fi una mai bună și mai relaxată.

Sursa foto: Shutterstock


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button