9.200 de apeluri efectuate către „Telefonul Copilului”. În 81 de situații semnalate a fost nevoie de intervenția echipelor mobile de urgență

25 ian. 2022
175 Afișari
9.200 de apeluri efectuate către „Telefonul Copilului”. În 81 de situații semnalate a fost nevoie de intervenția echipelor mobile de urgență
9.200 de apeluri efectuate către „Telefonul Copilului”. În 81 de situații semnalate a fost nevoie de intervenția echipelor mobile de urgență | Sursă foto: Unsplash

Numărul unic 119, „Telefonul Copilului” a fost lansat cu trei săptămâni în urmă. Acesta este destinat semnalării cazurilor de abuz, de neglijare sau de exploatare a copiilor. Operaționalizarea acestui număr a fost realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, iar crearea acestuia face parte din programul guvernamental „Din grijă pentru copii”.

9.200 de apeluri efectuate la nivel național

Numărului unic național pentru sesizarea abuzurilor împotriva copiilor a fost lansat pe data de 5 ianuarie. Până acum au fost făcute 9.200 de apeluri, potrivit unui comunicat trimis către de Agerpres de consilierul de stat, Mădălina Turza.

În comunicat este specificat faptul că din numărul total de apeluri efectuate către 119, 6.196 au fost pentru a se verifica funcționalitatea acestuia. Chiar dacă nu toate apeluri efectuate au fost pentru a se sesiza un abuz asupra unui copil, la acest moment sunt 1.804 cazuri de acest gen ce se află în lucru. Pentru rezolvarea acestor cazuri se efectuează anchete sociale, monitorizări și se oferă servicii de consiliere. În 81 de cazuri din cele sesizate a fost nevoie de intervenție de urgență. Intervențiile au fost efectuate de echipelor mobile din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului.

În 1.706 de situații ce au fost semnalate soluționarea s-a făcut prin consiliere, mediere sau prin trimiterea persoanelor implicate către servicii de specialitate.

Principalele probleme semnalate la 119

Cele mai des întâlnite probleme pe care atât copiii, cât și adulții le semnalează la „Telefonul Copilului” sunt abuzul fizic, emoțional sau sexual, neglijarea, bullying-ul și cerșetoria. Pe lângă acestea, mai sunt semnalate și probleme ce fac referire la anumite drepturi ale copiilor precum tutela, eliberarea actelor de identitate, alocație sau dreptul la pensie alimentară.

Apelarea numărului unic 119 este gratuită iar acesta este funcțional 24 din 24 de ore. Cei ce răspund apelurilor efectuate de adulți sau de copii sunt specialiști în protecția copilului care au fost instruiți să identifice situațiile în care cei mici se află în pericol iminent. Situația este transmisă mai apoi de operatori către 112.

Cookies