La 20 decembrie 2010, în Capitală erau înregistrate 1.174.297 de autovehicule, adică unul la 1,6 locuitori. În 2009, însă Bucureştiul avea 1.252.374 de maşini. Astfel, într-un singur an, 80.000 de maşini au dispărut din parcul auto al Capitalei.
Guvernul României a contribuit din plin la dispariţia autovehiculelor din evidenţele autorităţilor locale.
„S-au radiat trei maşini pentru a înmatricula una. Acţiunea Rabla a determinat dublarea numărului de radieri faţă de nivelul anului 2008 sau 2009. De asemenea, au terminat leasingul multe vehicule ai caror utilizatori erau din judeţele ţării. Practic, 95% din vehiculele în leasing au fost înmatriculate pe Bucureşti pentru că toate firmele de leasing au sediul sau măcar punct de lucru pe Bucureşti”, a explicat pentru B365, Dan Moşescu de la Serviciul Public Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule.
De vină a fost însă şi criza economică. Astfel, numărul maşinilor nou înmatriculate a scăzut cu aproximativ 17.500. „Numărul de înmatriculări a fost cel mai scăzut din ultimii ani, cu 50% faţă de 2008”, a mai precizat Moşescu.
În plus, bucureştenii nu au fost dornici nici să conducă o maşină. În 2010 s-au eliberat cu 6.678 mai puţine permise auto decât în 2009. Astfel, doar 104.726 de bucureşteni au primit dreptul de a conduce un autoturism.