700.000 de oameni au circulat cu trenul pe traseul dintre Gara de Nord și aeroportul Henri Coandă în anul 2022. Potențialul este mai mare însă, susțin autoritățile

21 mai 2023
523 afișări
700.000 de oameni au circulat cu trenul pe traseul dintre Gara de Nord și aeroportul Henri Coandă în anul 2022. Potențialul este mai mare însă, susțin autoritățile
700.000 de oameni au circulat cu trenul pe traseul dintre Gara de Nord și aeroportul Henri Coandă în anul 2022. Potențialul este mai mare însă, susțin autoritățile. Sursa foto: Fanatik

Peste 700.000 de pasageri au tranzitat ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul Henri Coandă în anul 2022, o creștere impresionantă față de anul 2021, când au circulat pe acest traseu doar 300.000 de persoane. Totuși, autoritățile consideră că numărul călătorilor poate crește, deoarece doar 5,6% din călătorii care merg la aeroportul Henri Coandă folosesc trenul.

Traseul Gara de Nord – aeroportul Henri Coandă a fost tranzitat în anul 2022 de 700.000 de persoane, o creștere categorică față de anul precedent, când 300.000 de persoane au parcurs acest drum cu trenul. Investiția de 120 de milioane de euro ar putea fi folosită de mai multe persoane decât în prezent, potrivit autorităților, deoarece în prezent doar 5,6% din pasagerii aeroportului Otopeni au folosit trenul, dintr-un total de 12,5 milioane de călători, potrivit Ziarului Financiar.

700.000 de oameni au circulat cu trenul pe traseul dintre Gara de Nord și aeroportul Henri Coandă în anul 2022. Potențialul este mai mare însă, susțin autoritățile

Secretarul de stat din Ministerul Transportu­rilor, Irinel Ionel Scrioșteanu a declarat că un pas nou pentru această linie ar fi convingerea persoanelor din provincie să renunțe la mașină și să vină la București cu trenul.

„Pe această rută i-am atras doar pe cei care locuiesc în Bucureşti şi merg la aero­port. Însă doar 40% din pasagerii care ajung la aeroportul Otopeni sunt din Bucureşti iar 60% vin din provincie. Vrem să vină cu trenul şi cei din provincie, adică pasageri din Piteşti de exemplu să ajungă la Bucureşti, cu trenul în loc de maşină şi doar să schimbe în Gara de Nord trenul spre Otopeni, aici este potenţialul de creştere pentru această rută“, a explicat Scrioșteanu.

Oficialul a adăugat că va fi aprobată viziunea pentru rețeaua de transport metropolitan în București, și că ruta care leagă Gara de Nord de Otopeni este una esențială, motiv pentru care există o stație la Mogoșoaia (pentru zona Buftea-Mogoșoaia) și o stație la Patinoar PO.

Pe ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul internaţional Henri Coandă sunt efectuate zilnic tur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de către transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică) iar restul de compania de stat CFR Călători. Tariful unui bilet este de 5 lei iar călătoria durează aproximativ 20 – 25 minute.

CITEȘTE ȘI

Bărbatul din București care și-a ucis iubita de 28 de ani riscă arestul preventiv. Ce l-a împins să facă gestul extrem

Controale de zile (și nopți) mari în Centrul Vechi din București. Polițiștii au căutat droguri, alcool contrafăcut și alte nereguli

Un șofer circula în județul Ilfov cu 101 kilometri la oră peste limita legală. Ce pedeapsă a primit bărbatul

Cookies