ARHIVA B365

Primăria Capitalei, dispusă să dea până la 70 milioane de euro pentru Pasajul subteran de la Charles de Gaulle

Pasajul rutier subteran de la Piaţa Charles de Gaulle va costa municipalitatea între 168.913.550 (48,8 milioane euro cu TVA) şi 236.478.970 lei (68,5 milioane euro cu TVA), potrivit anunţului cu numărul 112821 publicat în sistemul electronic de achiziţii publice.

Într-un drept la replică, reprezentanţii Primăriei susţin că lucrările la Pasajul rutier nu vor costa mai mult de 49,8 milioane euro (cu TVA), suma aprobată în Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Mai mult, potrivit instituţiei, costul final ar putea ajunge la 236.478.970 lei (68,5 milioane euro cu TVA) doar dacă pe lângă lucrările iniţiale se va considera că sunt necesare alte lucrari similare în zonă. Potrivit Ordonanţei 34/2006 noile servicii ar consta în repetarea unor lucrări sau servicii similare celor prevăzute în contractul atribuit iniţial şi ar trebui efectuate în termen de trei ani de la atribuirea primului contract.

Lucrarea de la Piaţa Charles de Gaulle va consta de fapt din două pasaje subterane, câte unul pe fiecare sens, construite pe direcţia Bulevardului Aviatorilor. Ele vor fi construite de o parte şi de alta a staţiei şi galeriei de metrou, care traversează Piaţa Charles de Gaulle. Pe fiecare sens, lăţimea va fi de 8 m. Respectiv se vor asigura 2 benzi de circulaţie de câte 3.5 m. Intrările şi ieşirile din pasaj se vor face din aleile locale aflate de o parte şi de alta a Bd. Aviatorilor, în acest scop, dezafectându-se parţial zona verde care separă localele de drumul principal si ocupându-se o bandă din carosabilul existent, se arată în caietul de sarcini.

Noul pasaj rutier subteran va avea o lungime totală de 1.392 de metri, dintre care, lungimea rampei din sud va avea 318 metri, cea a rampei din nord 298 de metri, iar partea acoperită 778 metri.

Pentru realizarea pasajului, gura de metrou de lângă Parcul Herăstrău va fi demolată, urmând ca după realizarea rampei de acces în pasajul rutier accesul la metrou să fie reconfigurat pe acelaşi amplasament.

Durata contractului este de 18 luni, dintre care trei luni pentru perioada de proiectare. La asta se adaugă şi o perioadă de garanţie de 36 de luni.

Edilii justifică costul ridicat al pasajului prin complexitatea lucrărilor ce vor trebui realizate pentru construirea pasajului. “Modernizarea infrastructurii rutiere presupune lucrări de deviere a următoarelor reţele edilitare : reţele de apă, reţele de canalizare, reţele de gaze, reţele electrice, reţele de telecomunicatii, iluminat public, lucrări de dezafectare suprafeţe carosabil, trotuare şi zone verzi, amenajări pentru protecţia mediului (refaceri şi amenajări spaţii verzi)”, se arată în expunerea de motive a Primăriei.

De asemenea, lucrările de modernizare a structurii rutiere în Piaţa Charles de Gaulle presupun şi refacerea iluminatului public pe o distanţă de circa 1200 m. După executarea lucrărilor de construcţie ale pasajului rutier subteran se vor reface spaţiile verzi aferente, mai spun edilii.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 27 ianuarie 2011.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button