6 scenarii cu un nou primar general în București, dacă Nicușor Dan se mută la Cotroceni (Acest text este un pamflet)

06 mai 2025
62983 afișări
6 scenarii cu un nou primar general în București, dacă Nicușor Dan se mută la Cotroceni (Acest text este un pamflet)
6 scenarii cu un nou primar general în București, dacă Nicușor Dan se mută la Cotroceni (Acest text este un pamflet) | Sursa foto colaj: agepres, Maria Coman

La turul trecut am avut de ales între Elena Lasconi și Călin Georgescu. nu am apucat sa devin fan Lasconi nicio secundă, unele lucruri îmi sunt destul de clare, m-a fascinat ulterior cum s-au aliniat în spatele ei ca și cum e o minune, în ciuda tuturor gafelor atat de evidente, dar și cum au aruncat o din brațe cand nu le-a mai plăcut și a apărut altcineva.

Însă, de fapt, voiam sa povestesc despre cum  m-am chinuit să conving oameni care veneau cu argumente solide și care ziceau ca nu pot să o voteze pe ea pentru că şi pentru că şi pentru că și le tot explicăm cu răul cel mai mic. Ei bine, here we go again. va invidiez sincer pe cei care votat cu Nicușor din convingere.

Nicușor Dan e cu un picior în Cotroceni și cu celălalt blocat în gropile de pe Tunari

Acum, ce să zic, aşa cum e, bine pentru noi ar fi ca domnul de la Capitală să plece la Cotroceni. Rămâne în localitate, dar e deja  cu un picior în Cotroceni și cu celălalt blocat în gropile de pe Tunari: ce spun bucureștenii acum că „se eliberează locul”

În București se simte un vânt ușor de schimbare – sau e doar curentul de la metroul de la Universitate, greu de zis. Cert e că, după primul tur al prezidențialelor, Nicușor Dan e, teoretic, pe cale să se mute din biroul cu plăcuță „Primar General” direct în biroul cu stindard tricolor și telefon roșu.

Cu 21% din voturi, intrat oficial în turul doi, Nicușor pare să fi trecut de la „specialist în urbanism pasiv-agresiv” la „posibil președinte al tuturor românilor”. Iar bucureștenii, popor înarmat cu sarcasm, nervi și conturi de Facebook, deja chibițează: „Cine ne mai promite trotuare drepte și tramvaie reale în loc de randări?”

Burduja e pe listă. Încă. De ce? Nu știm. Sebastian Burduja e o variantă promovată intens, deși majoritatea bucureștenilor îl confundă încă fie cu o trupă de băieți din 2005, fie cu un consilier juridic entuziast de la bloc. Dar are aplicații, TikTok, entuziasm și prezentări PowerPoint. Poate fi ce vrei tu, doar spune-i din timp. Dacă Nicușor pleacă, Burduja poate să vină. Ca o extensie de browser: ușor de instalat, greu de explicat.

Acum, dacă tot suntem la pamflet, iată cum ar fi în Bucureşti dacă vreunul dintre cei 6 primari de sector ar deveni primar 

6 scenarii cu un nou primar general la București

  1. George Tuță  (Sector 1)  – „Orașul e un PowerPoint în mișcare.”

Sub Tuță, Bucureștiul s-ar transforma într-un plan strategic pe 40 de slide-uri, cu indicatori de performanță și bullet point-uri motivaționale.
Problema gropilor ar fi abordată cu un grafic. Traficul? Cu un studiu de caz.
Cea mai așteptată aplicație: „Bucureștiul în cifre (și foarte puține fapte)”.

Slogan de campanie:  „Capitala care raportează.”

  1. Rareș Hopincă (Sector 2) – „Ordine, disciplină, ghivece aliniate.”

Cu Hopincă la cârmă, Capitala s-ar transforma într-o pensiune urbană cu regulament interior. Flori la intersecții, bănci vopsite săptămânal, afișe lipite drept. Cine traversează pe roșu, primește citat din Codul Administrativ.

Este genul de primar care știe când e ultima dată când s-a schimbat plasa de la gardul viu din Pantelimon.  Și o face din convingere.

Slogan de campanie: „Respectul începe cu bordura.”

  1. Robert Negoiță (Sector 3) – „Betonul e blazonul meu.”

Negoiță nu vine cu promisiuni, ci cu utilaje.  Când ceilalți încă discută despre mobilitate urbană, el toarnă trotuare, dărâmă bănci și le reconstruiește la 3 metri distanță.  Centrul Vechi ar primi pavele cu garanție și câte o jardinieră la fiecare colț.

Slogan de campanie: „Reabilităm tot. Și după aia, iar.”

  1. Daniel Băluță (Sector 4) – „Bucureștiul trebuie să aibă mall. Peste tot.”

Băluță ar lansa, într-o singură lună, 14 proiecte: 7 parcări, 3 pasaje, 2 aquaparkuri și o replică a Colosseumului din Tineretului. Toate cu wifi, toate cu „zone de relaxare”, toate terminate fix cu două zile înainte de alegeri.

Slogan de campanie: „Viitorul e modular. Și subteran.”

  1. Vlad Piedone (Sector 5) – „Continuăm cu suflet. Și cu TikTok.”

Vlad e noul val. Administrație cu emoji, selfie și „live de la șantier”. Bugetul e transparent, dar în stories.
Problemele orașului sunt tratate cu: „Hai să vedem ce zic oamenii” și apoi un video în care răspunde la 3 comentarii și pleacă într-un cartier „să vadă cum e”.

Slogan de campanie: „Cu respect. Cu inimă. Cu reach.”

  1. Ciprian Ciucu (Sector 6) – „Publicitatea agresivă e dușmanul orașului.”

Cu Ciucu la PMB, fiecare geam de magazin ar fi verificat la milimetru pentru font, culoare și unghi de înclinare. Orașul ar deveni o galerie de vitrine curate, autocolante discrete și interdicții ferm stilizate.
Problemele mari? Se discută după ce rezolvăm lipsa de simetrie dintre două panouri din Crângași.

Slogan de campanie: „Estetică urbană, nu haos vizual!”

Oricum, ce e clar că iar vom avea alegeri, pare că nu se mai termină niciodată. 

Cookies