Anul 2020 a fost marcat de pandemia de coronavirus, care a schimbat modul de a lucra și de a trăi al oamenilor pe tot globul. COVID-19 și criza care a urmat a împins lumea către o revoluție digitală. Drept urmare, multe aspecte ale vieții s-au schimbat, într-un timp foarte scurt. Majoritatea companiilor au fost nevoite să inoveze, pentru a-și continua activitatea. În continuare, vom vorbi despre câteva dintre fenomenele rezultate ca urmare a digitalizării accelerate.
Potrivit experților, efectele pe termen lung ale pandemiei de COVID-19 asupra comerțului global nu sunt bine cunoscute. Înainte de pandemie, comerțul global cu servicii a crescut cu 60% mai repede, comparativ cu cel de bunuri, el a fost evaluat la 13,4 trilioane de dolari în anul 2019.
Conform unei analize P3 Logistic Parks, în anul 2020, comerțul electronic a ajuns la 4,28 trilioane de dolari, ceea ce înseamnă că a crescut cu 27,6% față de 2019.
Averea combinată a celor mai bogați 10 oameni din lume a crescut în timpul pandemiei de COVID-19 cu 540 de miliarde de dolari americani, subliniază experții Oxfam. Între timp, pandemia a accentuat diferența dintre bogați și săraci, pentru că a subminat grav economia globală, iar asta a avut consecințe cumplite pentru cei slabi. Impactul pandemiei este asimetric în detrimentul celor mai vulnerabili și este agravat de frământările economice provocate.
Comerțul electronic este adevăratul câștigător al pandemiei. Anul trecut, din cauza pandemiei de coronavirus, multe companii au investit sau au consolidat canalele de comerț electronic pentru a-și menține afacerea și pentru a putea funcționa eficient pe piață.
În 2021, tendințele transformării digitale vor fi și mai puternice, pentru că această mișcare a dat roade și din cauza preferințelor clienților și ca măsură de siguranță în cazul menținerii restricțiilor cu privire la funcționarea afacerilor.
COVID-19 a schimbat obiceiurile oamenilor, i-a îndepărtat de numerar și de cardurile de credit la care se solicită introducerea codului PIN. Aceștia au început să adopte metode de plată fără contact, cum ar fi plata cu telefonul la simpla atingere, sau folosirea de carduri contactless.
Pentru a face față condițiilor actuale din timpul pandemiei, companiile trebuie să se adapteze la schimbare și să se reorienteze către vânzările online. Orice antreprenor serios trebuie să apeleze la un serviciu profesionist de creare magazin online pentru a putea spera să depășească sau cel puțin să țină piept concurenței, mai ales în această epocă a digitalizării.
Pandemia a forțat companiile să introducă pentru angajați un regim de lucru la distanță. În anul 2021, mulți dintre ei vor lucra în același mod, chiar și după pandemie.
Drept urmare, coronavirusul a dat peste cap foarte multe companii, care au fost nevoite să dezvolte comerțul electronic și să-și extindă posibilitatea de a lucra la distanță. În ciuda investițiilor făcute, unele dintre ele au dat dovadă de flexibilitate, altele și-au redus din spațiu, ceea ce le-a permis anumite economii.
Dacă în anul 2019 un procent mic dintre angajați foloseau munca la distanță, acum 98% dintre angajații companiilor ar dori să lucreze așa chiar pentru tot restul carierei lor.
Pandemia de coronavirus a provocat creșterea timpului petrecut în fața ecranelor dispozitivelor electronice: laptop, calculator, tabletă, etc. Milioane de copii și adolescenți petrec un număr mai mare de ore pe platformele virtuale, socializează mai mult online, ceea ce nu este tocmai bine pentru viața și sănătatea lor.
Pandemia i-a ajutat și pe producătorii de jocuri video și jocuri mobile. Producătorii speră că vor avea același succes și în anul 2021, dacă jucătorii au deprins foarte bine acest obicei și vor continua să joace și după pandemia de COVID-19.