ANPC: Retragerea de bani din contul clienților fără știința lor, cu ajutorul băncilor, e o practică

de:
14 feb. 2014
0 Afișari
ANPC: Retragerea de bani din contul clienților fără știința lor, cu ajutorul băncilor, e o practică

După ce magazinul Peek & Cloppenburg a luat bani din contul unui client, fără permisiunea acestuia, motivând acțiunea prin faptul că produsul pe care l-a plătit el cu cardul, cu câteva zile înainte, nu era, de fapt, la reducere, cum se specifica pe etichetă și conform bonului pe care l-a primit la ieșire, Banca Comercială Română, cea care a permis tranzacția fără aprobarea clientului sau fără ca el să știe de ea, vine cu o explicație: o eroare de arbitraj. 

Sebastian Jacotă, un client al magazinului Peek&Cloppenburg din mall Băneasa, a descoperit că respectiva companie i-a luat mai mulți bani din cont, după ce plătise deja cu cardul un produs achiziționat înainte de Crăciun. Mai precis, la opt zile de la cumpărarea produsului cu pricina, i-au fost returnați în contul BCR banii pe care acesta i-a plătit cu cardul în incinta magazinului și a fost taxat cu o sumă mai mare. Totul, fără ca el să știe, după cum B365.ro a povestit aici.

Bărbatul a făcut o reclamație la bancă, prin care a cerut să i se explice motivul pentru care a avut loc tranzacția- având în vedere că reprezentanții magazinului i-au dat mai multe explicații, printre care și una în care menționau că banca le-a permis să-i ia suma cu pricina, deoarece i-au trimis acesteia fotografii cu eticheta produsului achiziționat de el, întrucât nu era, de fapt, la reducere, după cum i s-a spus în magazin, în momentul în care a achiziționat produsul și după cum se specifica pe eticheta acestuia.

La reclamația înaintată i s-a răspuns că situația semnalată de el are la bază „o eroare regretabilă de arbitraj a tranzacției”, banca adăugând că „situația a fost clarificată după efectuarea operațiunii de remediere cash-back din data de 8.1.2014″. BCR și-a cerut scuze și a ținut să sublinieze faptul că, în perioada în care el a colaborat cu compania, acest tip de incident nu a mai existat.

Avocații contactați de B365.ro au spus că la mijloc se află o ilegalitate

Inspectorii ANPC au descoperit ca schema reducerilor mincinoase nu este izolata si functioneaza astfel. Vanzatorul incaseaza pretul redus de la client, dar casa de marcat emite bon fiscal pe pretul intreg. Comerciantul instiinteaza banca de asa-zisa „eroare” si cere recuperarea diferentei. Banca ii da banii din contul omului, fara sa il intrebe si pe acesta, asa cum prevede legea, relatează PRO TV.

Reprezentantii bancii sustin ca astfel de cazuri, numite in limbaj specializat „cash-back” sunt frecvente.
„Cazul are la baza o eroare de arbitraj a tranzactiei, data fiind neintelegerea initiala dintre client si comerciant. Bonul fiscal aferent tranzactiei in cauza clarifica natura neintelegerii. Banca a actionat in buna credinta, in contextul tranzactiilor de cash-back intre comercianti si cumparatori”, spune banca.
„Nicio banca din Romania nu are dreptul potrivit legii sa intervina in contul unui client fara autorizarea acestuia deoarece nu se poate face nicio operatiune fara autorizarea titularului contului respectiv”, explica insa avocatul Codrut Avram.
„Operatorul economic atrage potentialii clienti prin oferte si reduceri pe care nu le opereaza si la casa. Ele sunt doar semnalizate in cadrul magazinului. Consumatorul e tentat, achizitioneaza produsul, il cumpara si constata mai tarziu ca nu avea de fapt reducere. In mod obligatoriu, cand avem bonul de la casa verificam daca suma de pe el este aceeasi cu cea de pe eticheta”, spune si Mirona Daia, director control si supraveghere piata ANPC.

Cookies