15.000 de bucureșteni s-au bucurat de Diploma Show, festivalul care, de mai mult de un deceniu, ne ajută să descoperim artiști, arhitecți și designeri români

16 oct. 2024
847 afișări
15.000 de bucureșteni s-au bucurat de Diploma Show, festivalul care, de mai mult de un deceniu, ne ajută să descoperim artiști, arhitecți și designeri români
15.000 de bucureșteni s-au bucurat de Diploma Show, festivalul care, de mai mult de un deceniu, ne ajută să descoperim artiști, arhitecți și designeri români | Sursa foto: The Institute

DIPLOMA Show, ediția a XI-a, a ajuns la final. Festivalul, organizat de The Institute, găzduit timp de zece zile în clădirea fostului restaurant CINA, a celebrat talentul a 145 de tineri creatori emergenți, selectați din 480 de înscrieri, oferind o platformă unică de expunere pentru aceștia. Peste 15.000 de persoane au admirat lucrările noii generații de artiști, arhitecți și designeri români.

Ce evenimente au avut loc în cele 10 zile de DIPLOMA Show

Anul acesta, expoziția a acoperit trei domenii mari:

  • Arte Decorative, semnat de Rompetrol,
  • Arte Plastice, semnat de Globalworth,
  • Arhitectură și Urbanism, semnat de Cemacon.

Astfel, au fost explorate 18 specializări distincte, de la arhitectură și urbanism la arte vizuale, design grafic, fashion și new media. Fiecare lucrare expusă a reflectat teme sociale contemporane, provocări globale sau experiențe personale, evidențiind diversitatea și complexitatea noii generații de creatori.

Teodora Dinu, Director de proiect DIPLOMA Show, a declarat următoarele:

Numărul record de vizitatori al acestei ediții ne-a reconfirmat curiozitatea și dorința publicului de a descoperi și a se conecta cu lucrările tinerilor creatori. Orașul și locuitorii săi au nevoie de astfel de contexte de întâlnire și ne bucurăm că festivalul Diploma Show a animat timp de 10 zile centrul orașului.

Un fashion happening neconvențional

Cele 16 creații de modă prezentate în cadrul evenimentului au fost însoțite de un fashion happening organizat de Alina Gavrilă-Bortun – Gavrilă Fashion Tellers. Evenimentul „Who’s the Goat?” celebrează tinerețea prin diversitatea ideilor, creațiilor și creatorilor într-o manieră liberă și curajoasă, dar cu o doză sănătoasă de umor.

Expoziții invitate

Pe lângă lucrările absolvenților români, DIPLOMA Show 2024 a prezentat și o serie de expoziții invitate:

  • „Vise domesticite” de Dana Jiloveanu prezentată de Galeria Posibilă & Globalworth,
  • bijuterii curatoriate de Assamblage în parteneriat cu Romanian Jewelry Week și Global Creative Graduate Showcase,
  • „SIT_2324” al absolvenților Shibaura Institute of Technology Tokyo,
  • „Lullaby for Pain” de Nadya Izosimova, expoziție prezentată de Château Purcari, ce aduce în prim-plan o tânără artistă din Republica Moldova.

Masterclass-uri, un târg de design și colaborări speciale

DIPLOMA Show 2024 a găzduit și masterclassurile DIPLOMA Grow, un program prezentat de Mega Mall. Participanții au avut ocazia să ia parte la de discuții despre cariere creative și sustenabilitate, cu invitați internaționali de prestigiu, printre care Sebastiano Paccini, fondatorul proiectului Libri Finti Clandestini.

Festivalul a inclus și un târg de artă și design, Hot Lagoon Fair. Acesta a adus în atenția publicului o serie de creații originale – de la printuri și fanzine-uri la ceramică și cărți de autor. Printre expozanți se numără și opt artiști care au participat la DIPLOMA Show.

Printre evenimentele speciale ale festivalului se numără Biblioteca Glitch, un spațiu dedicat schimbului de idei, cunoștințe și experiențe din domeniile artei, culturii, designului și comunicării. Pe parcursul festivalului vizitatorii au avut ocazia să răsfoiască cărți de artă, design și typography.

Pentru prima dată, în cadrul festivalului, au fost organizate întâlniri informale între tinerii creatori și artiști, designeri sau arhitecți consacrați. Atât expozanții, cât și profesioniștii au fost deschiși la dialog, au avut ocazia să se cunoască, să discute despre proiectele lor, iar organizatorii speră ca aceste prime interacțiuni să se transforme în colaborări viitoare.

Colecții de haine și accesorii dedicate DIPLOMA Show

În cadrul festivalului s-a lansat și colecția oficială de merchandise a acestuia, în urma concursului DRIPLOMA, prezentat de UniCredit Bank.

Florin Enache, câștigătorul competiției, a impresionat juriul cu designul său creativ, care a fost disponibil pe tricouri albe și negre, bandane, portofele și mănuși.

Evenimente de seară și concerte

Concertele și petrecerile au adus un plus de vitalitate festivalului, creând o atmosferă urbană unică. Printre highlight-urile acestor evenimente s-a numărat live session-ul susținut de Jojo Mayer, în parteneriat cu Jazz in the Park și Château Purcari.

Mai multe detalii despre ediția din acest an, dar și despre ediția din 2025 – vor fi anunțate pe rețelele de socializare sau AICI.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies