ARHIVA B365

14 firme de electrocasnice,amendate de Consiliul Concurenţei, pentru înţelegeri împotriva clienţilor

Consiliul Concurenţei a sancţionat cu amenzi în valoare de 56,5 milioane lei (12,7 mil. euro) 14 companii din domeniul vânzării de electronice şi electrice, pentru încheierea de înţelegeri anticoncurenţiale în cadrul campaniilor de tip buy-back. Cele 14 companii sunt membre ale asociaţiilor Rorec şi Ecotic, iar sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei pe pieţele comercializării de echipamente electrice şi electronice (EEE) şi a gestionării deşeurilor acestora (DEEE), scrie Realitatea.net.

Astfel, opt companii membre Rorec au fost amendate cu aproape 48 milioane lei (10,8 milioane euro) pentru fixarea în comun a discounturilor şi controlul vânzărilor produselor lor în campaniile de buy-back prin alocarea bugetului aferent proporţional cu cotele de piaţă preexistente ale companiilor membre ale asociaţiei. În acest fel, nu s-a urmărit maximizarea numărului de deşeuri colectate, ci s-au menţinut cotele de piaţă ale companiilor prin subvenţionarea discount-urilor.

Cele opt companii membre ROREC sancţionate de Consiliul Concurenţei sunt Arctic, cu 24 milioane de lei, BSH Electrocasnice, cu 1,4 milioane de lei, Candy Hoover Romania cu 440.426 lei, Electrolux România – 9,8 milioane de lei, Gorenje Romania -1,043 milioane lei, Indesit Company Magyarorszag – 2,66 milioane lei, Philips Romania -5 milioane lei şi Whirlpool Romania -3,4 milioane lei.

În cadrul aceleiaşi investigaţii, şase companii membre ale asociaţiei Ecotic au fost sancţionate cu 8,6 milioane lei (1,9 milioane euro) pentru stabilirea unei înţelegeri anticoncurenţiale prin crearea unui mecanism similar cu cel al asociaţiei Rorec în cadrul campaniilor de tip buy-back iniţiate în februarie 2009.

Companiile membre Ecotic sancţionate de Consiliul Concurenţei sunt Agis Computer (3,2 milioane lei), CG&GC Intelligent Technology (13.500 lei), Gemini (1,43 milioane de lei), Maguay Impex (756.710 lei), Panasonic Marketing Europe Wiesbaden Germania (209.597 lei), Scop Computers (3 milioane lei).

„Consiliul Concurenţei a constatat că, în cadrul întâlnirilor Rorec, opt companii fondatoare ale asociaţiei au stabilit şi au practicat aceleaşi discounturi de 15% în cazul electrocasnicelor mari şi de 20% în cazul electrocasnicelor mici, la comercializarea produselor lor, în cadrul campaniilor de tip buy-back derulate în perioada 2008-2009. De asemenea, ele au stabilit ca din încasările din timbrul verde să fie alocate procente proporţionale cu cotele de piaţă ale fiecărei companii pentru finanţarea discounturilor din acţiunile de buy-back”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei.

Conform legislaţiei în vigoare, timbrul verde se aplică la comercializarea unui EEE nou şi are un nivel fix pe categorie de produse. Nivelul timbrului verde este independent de marcă, greutate, volum sau preţ de vânzare şi depinde de capacitatea de reciclare a echipamentului respectiv.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button