Alte 12 rame electrice din cele 37 contractate de ARF cu Alstom vor fi operate de CFR Călători. Trenurile vor deservi patru rute de serviciu public, respectiv București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați, Iași – Cluj Napoca.
ARF transmite, printr-o postare pe pagina de Facebook publicată miercuri, 15 ianuarie, că atribuie al treilea CSP licitat către SNTFC „CFR Călători” SA.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, azi, 15 ianuarie 2024, a primit, de la Bursa Română de Mărfuri, Hotărârea nr. 1/15.01.2025, privind ofertele înaintate de cei doi operatori feroviari – SNTFC „CFR Călători” SA și SC Transferoviar Călători SRL, cu rezultatul procedurii PR 161/2024 de achiziție ”Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”- CSP-L3.
Potrivit autorității, Comisia de analiză și evaluare, desemnată prin decizia președintelui BRM, a acceptat valoarea cea mai bună obținută în urma licitației electronice și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul operatorului economic CFR Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 31,96 lei.
Totodată, ARF a acceptat și nominalizat cu statut de rezervă oferta societății Transferoviar Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 32,00 lei.
În cadrul CSP-L3, vor fi alocate 12 rame electrice (11+1 rezervă), din cele 36 de trenuri care vor fi livrate de Alstom, care vor fi utilizate de CFR Călători pentru transportul feroviar public de călători, pe patru rute. Ramele vor face în fiecare an 11.680 de rute (dus-întors), cu un total de 4.585.532.89 tren-km.
Serviciile prevăzute în CSP-L3 vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-estul, centrul și sud-estul țării, contribuind la îmbunătățirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile București Nord, Iași, Cluj Napoca, Galați, Brăila, Ploiești, Bacău, Buzău, Suceava și Focșani.
Contractul are prevăzută o valabilitate de maximum 38 de luni și vizează patru rute de serviciu public (prestate cu 12 rame RE-IR1), respectiv București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați, Iași – Cluj Napoca.
Pachetele de servicii publice incluse în cele trei licitații vor fi implementate cu cele 37 de trenuri electrice Alstom Coradia Stream (RE-IR1), materialul rulant nou achiziționat de ARF în baza contractului nr. RUIC 257/2022, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile. Finalizarea celor trei proceduri pilot – derulate de ARF – în cadrul acestor contracte de servicii publice atribuite competitiv reprezintă o premieră pentru piața feroviară de călători din România și deschide drumul spre o piață concurențială a contractelor atribuite exclusiv prin licitații. Acest demers va genera efecte pozitive la nivelul întregii rețele feroviare, prin îmbunătățirea calității serviciilor de transport și va permite, atât o monitorizare mai eficientă a costurilor contractuale, cât și un nivel de compensație care să asigure sustenabilitatea financiară pe termen lung a serviciului de transport public de călători.
Te-ar mai putea interesa și: