ARHIVA B365

100 milioane euro pentru un nod intermodal ce va lega transportul în nordul Capitalei

Oficialii Consiliului judeţean Ilfov (CJ Ilfov) au pus pe hârtie un proiect „Bucureşti-Ilfov Multimodal Hub (BIMH)” pentru dezvoltarea unui nod de transport intermodal în nordul Capitalei, investiţie estimată la 100 de milioane de euro, ce ar putea creşte traficul de mărfuri cu un milion de tone anual. CJ Ilfov a depus luna aceasta o cerere pentru obţinerea de bani europeni în vederea realizării studiilor de fezabilitate. Termenul limită pentru finalizarea studiilor de fezabilitate este septembrie 2015, perioada de dezvoltare şi construcţie fiind 2016-2018, scrie zf.ro.

Proiectul se va realiza prin intermediul Programului TEN-T, dezvoltat de Agenţia Executivă pentru Inovare şi Reţele (INEA), potrivit CJ Ilfov. Nodul intermodal ar urma să includă două terminale cargo, la aeroport şi CFR, o staţie de pasageri CFR la aeroportul Henri Coandă (Otopeni), conexiuni rutiere între aceste platforme şi autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti, centura Capitalei şi drumuri judeţene, dar şi modernizarea linei feroviare existente până în apropiere de aeroport.

„CJ Ilfov va fi cofinanţator şi coordonator al proiectului, pentru care s-a semnat un acord de cooperare cu CFR SA, Compania Naţională «Aeroporturi Bu­cureşti», Com­pania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Consiliul Local Dascălu, Consiliul Local Moara Vlăsiei, Consiliul Local Otopeni şi Consiliul Local Tunari“, potrivit reprezentanţilor CJ Ilfov.

Potrivit proiectului, platforma de cargo de la Otopeni va avea o capacitate de stocare de 400 de tone de zi. Va fi dezvoltat un sistem de rampe pentru mai multe avioane şi este în plan şi dezvoltarea unei linii electrificate de cale ferată de 750 de metri pentru transportul de marfă care să conecteze aeroportul la reţeaua naţională de cale ferată. Mai mult, în proiect este menţionată dezvoltarea unei linii de cale ferată de 5 kilometri între aeroport şi staţia de cale ferată Căciulaţi şi un kilometru de cale ferată între Căciulaţi (Moara Vlăsiei) şi terminalul cargo.

„Volumul de cargo pe Otopeni nu este mare, însă în câţiva ani va creşte. Avantajul centrelor intermodale este că asigură transferul mult mai eficient, de la Otopeni nu avem cale ferată directă pentru transportul containerelor, iar accesul pe DN1 nu este facil“, a spus Radu Merica, preşedintele Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, ce are în administrare aeroportul Henri Coandă (Otopeni).

În plan sunt şi investiţii în electrificarea linei de cale ferată ce ajunge în apropiere de Otopeni. Pe de altă parte, terminalul de cargo CFR şi parcul logistic vor fi dezvoltate în zona Baloteşti-Moara Vlăsiei şi vor avea o capacitate de 800.000 de tone de marfă anual.

„Din păcate până acum nu s-a finalizat niciun proiect de interconectare transport, doar la nivel declarativ au existat. O astfel de investiţie ar ajuta la fluidizarea tra­ficului de marfă, ar reduce congestia“, a spus Constantin Isac, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Trans­porta­torilor Rutieri din România. Potrivit datelor consiliului, studiile pentru proiectul dezvoltat vor costa 1,9 milioane euro. Proiectul presupune investiţii în zona Otopeni-Tunari-Moara Vlăsiei-Regiunea de Dez­voltare Bucureşti-Ilfov.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button