Ce trucuri folosesc supermarketurile ca să te facă să cumperi mai mult

de:
08 feb. 2013
0 Afișari
Ce trucuri folosesc supermarketurile ca să te facă să cumperi mai mult

Prin următoare trucuri,  precizate de Capital.ro, care citează Business Insider, supermarketurile din toată lumea conving clienţii să cheltuiască mai mulţi bani:

1. Coşuri de cumpărături mari. Acestea au fost mărite, încă din 1983, pentru a putea să încapă cât mai multe produse.

2. Raioanele frumos mirositoare ( precum cel de patiserie sau de flori) sunt puse, de regulă, la intrarea în magazin, pentru a impresiona plăcut clientul încă de la început. Astfel, coşul fiind gol, cumpărătorii sunt mult mai tentaţi să cumpere.

3. Produsele de bază, ca lactatele, sunt aşezate în spatele magazinului, pentru a determina oamenii să meargă printre rafturi pentru a ajunge la locul dorit, ca să mai adauge câte ceva în coş.

4. Raioanele sunt aşezate în linie dreaptă, cumpărătorul fiind nevoit să parcurgă tot raionul pentru a schimba rândul.
5. Produsele cheie sunt poziţionate pe partea dreaptă a raionului. Asta deoarece s-a speculat că europenii conduc pe partea dreaptă a drumului şi se crede că acesta ar fi obiceiul lor şi la cumpărături.

6. Produsele pe care magazinul doreşte să le cumperi sunt poziţionate la nivelul ochilor, cele mai ieftine, pe rândul de jos, cele scumpe pe rândul de sus, iar cele cu un brand puternic, la mijloc.

7. Produsele pentru copii – dulciuri, cereale, jucării – sunt poziţionate mai jos, la nivelul ochilor celor mici, care vor acţiona mai departe asupra părinţilor, determinându-i să le cumpere respectivul produs.

8. În magazine se pune muzică pentru că, unde pe fundal se aude muzica, clienţii sunt tentaţi să petreacă mai mult timp la cumpărături, fiind relaxaţi.

9. În ceea ce priveşte exteriorul, magazinele vopsite în culori calde atrag mai mult clienţii, în timp ce pentru culorile din interior, albastrul deschis este ideal – liniştitor şi calm pentru bunăstarea clienţilor.

10. Mărunţişurile de lângă casa de marcat tentează clienţii ca, în timp ce aşteaptă să plătească, să mai zăbovească asupra anumitor produse

Cookies